Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 7%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

2019. gada aprīlī, salīdzinot ar 2018. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms pieauga par 6,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,1%, autodegvielas – par 4,9%.

Salīdzinot ar 2018. gada aprīli, apgrozījums pieauga visās mazumtirdzniecības nozarēs, izņemot farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecību.

Vislielākais apgrozījuma kāpums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 25,6%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,1%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 13,6%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 9,8%.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

2019. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 3,1%. Autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,6%, bet nepārtikas preču pārdošanas apgrozījums, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, vislielākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,3%), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3%). Lielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 7,3%), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2%).

2019. gada aprīlī salīdzinājumā ar martu mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,2%.

KONTEKSTS: 

2019. gada martā, salīdzinot ar 2018. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,3%, mazumtirdzniecības apgrozījums šā gada februārī, salīdzinot ar 2018. gada februāri, pieauga par 5,9%. 2019. gada janvārī, salīdzinot ar 2018. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,2%.

Mazumtirdzniecības apgrozījums 2018. gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauga par 4%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti