ASV informācijas tehnoloģiju gigants “Apple” šī gada otrajā ceturksnī turpinājis zaudēt savu pozīciju pasaules viedtelefonu tirgū, kur patlaban ieņem tikai ceturto vietu. Šajā laika periodā “Apple” piegādājis 35 miljonus “iPhone” telefonu, kamēr jomas vadošais uzņēmums dienvidkorejiešu “Samsung” spējis pārdot pat vairāk nekā divreiz lielāku ierīču skaitu.
Cīnoties ar “iPhone” noieta kritumu, “Apple” atklājis jaunu taktiku. Uzņēmums šonedēļ prezentēja jauno viedtālruni "iPhone 11”, negaidīti samazinot cenu vienkāršākajam no šis sērijas modeļiem – no 750 līdz 700 ASV dolāru. Kā norāda eksperti, zemāka cena ir pretrunā izplatītajai tendencei, ka “premium” klases telefoni kļūst tikai dārgāki, jo cilvēki retāk tos atjauno.
“Ir cilvēki, kas telefonam iztērē tūkstoš dolāru. Viņi noteikti nepirks jaunu nākamo divu vai trīs gadu laikā. Tāpēc tas vienmēr ir sarežģīti,” skaidro tehnoloģiju apskatnieks Veins Lams.
“Apple” plāno sākt jauno viedtālruņu pārdošanu 20. septembrī. Tāpat uzņēmums piedāvās spēļu un straumēšanas televīzijas abonēšanu par zemākām cenām nekā konkurenti.
Pēc tehnoloģiju apskatnieku vērtējuma, "Apple" iecerējis mainīt savu uzņēmējdarbības modeli, lai samazinātu atkarību no viedtālruņiem un piesaistītu saviem produktiem digitālo saturu un citus pakalpojumus.