«Apģērbs» krūzēm, vannas bumbas vai austiņu vadu organizators - skolēni mācās idejas pārvērst biznesā

Vairākas Latvijas skolas ir iesaistījušās skolēnu mācību uzņēmumu programmā, kuras laikā skolēni dibina savu uzņēmumu, rada  produktus un piedāvā tos saviem potenciālajiem klientiem. Skolēnu mācību uzņēmumi darbojas kā jebkurš īsts uzņēmums un reālā vidē, bet biznesa idejas gan pašu radītas, gan aizgūtas un pilnveidotas.

Anastasija un Aleksejs no Daugavpils 3. vidusskolas izveidojoši uzņēmumu ar nosaukumu „Karstā sirdis”, piedāvājot apadīto „apģērbu” krūzēm, kā to nosaukuši jaunieši. Produktam  viņi redz pārdošanas nākotni un pircēju  interesi.

„Uz vienu krūzi tērējam trīs  vai divus eiro, atkarībā no izmēra un dizaina. Nopelnam divus eiro. Plānos ir izmantot kādu interneta veikalu, tirgot uz ārzemēm, jo cilvēkiem no citām zemēm patīk rokdarbi un viņi tos prot novērtēt,” stāsta jaunieši.

Tikmēr skolnieces no Vaboles mēģina ražot vannas bumbas. Viņu ražojumam ir sava recepte, un cena spējot konkurēt ar lielajiem ražotājiem, arī pircēji ir, un gaidāma peļņa. „Vannas bumbas šķīst ūdenī, tās ir ar vaniļas, mandeļu vai citronu aromātu. Tas pārsvarā sastāv no sodas, citronskābes un aromātiskajām eļļām. Lai sagatavotu vienu bumbu un to iepakotu, nepieciešama vismaz pusstunda. Tas  ir ātri, taču vēl jāgaida, kamēr masa izkaltīs. Dienā varam saražot ap 15 bumbiņu, cilvēki tās arī pērk, jo mums lētāk nekā lielajiem ražotājiem. Pie mums šāda bumbiņa maksā  no 60 centiem līdz 1,50 eiro. Uz 30 bumbiņām mēs  iztērējām ap 15 eiro, peļņā plānojam gūt ap 30 eiro.”

Tikmēr Toms un Edgars no Jēkabpils savu biznesa ideju radījuši no ikdienas problēmas, kuru mēģina risināt ar savu inovatīvo piedāvājumu - telefonu austiņu organizatoru. Prece ir oriģināla, arī dizains pašu izstrādāts.

„Ļoti daudziem ir problēmas ar to, ka austiņas sapinas, tās ieliekot kabatā. Izmantojot mūsu produktu, austiņas satinas ap to un, ieliekot kabatās, vairs nesapinas. Paši izstrādājam dizainu, galvenokārt tie ir populārie sociālo tīklu simboli, multeņu varoņi. Materiāls ir plastmasa, ko iepērkam interneta veikalā, smags un nogurdinošs darbs to salikt kopā, ar karsto līmi. Esam iztērējuši ap 8 eiro, viens šāds organizators maksā 2,25 eiro, ceram nopelnīt vismaz 15 eiro. Pircēji ir jaunieši un visi, kas lieto austiņas un kam problēmas ar to vadu sapīšanos,” stāsta jaunieši.

Jau šobrīd šie austiņu vadu organizatori ir iegādājami internetā. Par to, ka šī nodarbe kļūs par biznesu, paši jaunieši nav pārliecināti, taču savu nākotni vēlas saistīt tieši ar uzņēmējdarbību.

Arī kaimiņu Salas vidusskolas audzēknis Pēteris Apīnis ar savu amata prasmi - dekoriem - vēlas izmēģināt sevi biznesā. Viņam ir doma par sava interneta veikala atvēršanu, jo darbs un ieguldījumi materiālos attaisnojot preces pārdošanu.

Tas ir sava veida starts jauniešiem un izpratne par to, kas ir bizness un vai ir vēlme ar to nodarboties. “Iesaistoties biznesa izglītības biedrības “Junior Achievement – Latvija” aktivitātēs, skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Viss notiek kā reālajā dzīvē. Tās ir pirmās iemaņas, un tad bērns arī saprot, vai bizness viņu interesē  vai ne. Taču, apgūstot jebkuru profesiju,  viņš  ar savām zināšanām un prasmēm savu uzņēmējdarbību var atklāt jebkurā laikā,” stāsta skolēnu mācību uzņēmumu programmas koordinatore Santa Čeirāne.

Tas arī ir galvenais programmas mērķis - stimulēt jauniešus biznesam, meklēt idejas un spēt no ieguldītā gūt peļņu, kas attaisnotu savas darbības jēgu.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti