Apdrošinātāji: OCTA nebūs jāpērk, ja auto neizmantos satiksmē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Latvijā arī turpmāk transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana nebūs jāiegādājas gadījumos, ja automašīna netiek izmantota, norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), komentējot publiskajā telpā izskanējušo informāciju par valdības akceptētajiem grozījumiem OCTA likumā.

LTAB norādīja, ka otrdien, 3.oktobrī, valdība atbalstīja grozījumus OCTA likumā, kas nosaka, ka turpmāk OCTA jāiegādājas transportlīdzekļiem arī tad, ja tas netiek izmantots ceļu satiksmē, bet tiek lietots vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.

"Finanšu ministrijas vakar medijiem izplatītā ziņa par minētajiem OCTAlikuma grozījumiem acīmredzami interpretēta nepareizi, kā rezultātā daudzi mediji ziņu virsrakstos publicējuši maldinošu informāciju, ka OCTA būs jāiegādājas pat tad, ja auto netiek izmantos ceļu satiksmē," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš atzīmēja, ka izmaiņas attieksies nevis uz transportlīdzekļiem, piemēram, motocikliem, kas laika apstākļu dēļ ziemā tiek nolikti garāžā, bet gan uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes un citi transportlīdzekļi.

“Ja ģimenes auto vai motocikls ziemā tiek novietots garāžā vai pagalmā un netiek lietots braukšanai, tad, līdzīgi kā iepriekš, OCTA nav jāiegādājas,” piebilst LTAB valdes priekšsēdētājs.

Minētie grozījumi OCTA likumā veikti, pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) direktīvu prasībām un ir saistoši visās ES valstīs.

"Ļoti bieži dzirdam argumentu, ka, piemēram, specializētā lauksaimniecības tehnika praktiski nepiedalās ceļu satiksmē un tiek izmantota vienīgi lauku darbos. Tomēr arī lauku darbos vai pārvietojoties pa piemājas pagalmu, iespējams nodarīt bojājumus trešās personas mantai, vai vēl ļaunāk - cilvēkiem. Tādēļ, pamatojoties uz ES Tiesas spriedumu, bija nepieciešams precizēt konkrēto OCTA likuma pantu," skaidro Abāšins.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti