Alūksnē rosina uzņēmīgos iemēģināt «pop-up» biznesu tūrisma jomā

Uz īsu brīdi vai sezonas laiku atvērts veikals, restorāns, galerija vai nomas vieta – pasaulē to pazīst kā “pop-up” jeb īslaicīgo biznesu. Tā ir iespēja uzņēmējam neieguldīt lielus līdzekļus telpu interjera izveidē un sniegt pakalpojumu tikai sezonas laikā. Jaunie uzņēmēji tādējādi var izmēģināt savus spēkus – izdosies bizness vai ne. Pievērsties šai “pop-up” idejai šovasar tiek aicināti alūksnieši, lai tādējādi sniegtu pakalpojumus tūrisma jomā.

“Pop-up” ideja Latvijā jau nav nekas svešs. Ir bijuši tā sauktie vienas dienas jeb “pop-up” restorāni, dažādi veikaliņi. Taču liela popularitāti tas nav guvis.

Alūksnē rosina uzņēmīgos iemēģināt «pop-up» biznesu tūrisma jomāGunta Matisone
    Alūksnieši, kā stāsta projektu vadītāja Kristīne Lāce, “pop-up” darbību pētījuši Vācijā, Altenā: “Mēs pārņemam labo praksi no Altenas, kur “pop-up” metode jau ilgstoši strādā, ir attīstījusies, ir veiksmīga. Tie ir gan veikali, suvenīru veikali, pārtikas veikali, ir arī galerijas tipa “pop-up”, kad mākslinieks nav uz vietas, bet viņš ir rezervējis šo telpu, ir izrotājis skatlogus ar saviem mākslas darbiem un atstājis savu kontaktinformāciju un tādā veidā viņš reklamē savu preci.

    “Pop-up” varbūt gan jaunas uzņēmējdarbības uzsākšanai vai arī esošam uzņēmumam, ja tas vēlas papildu reklamēt savu produktu, tas ir īslaicīgi.”

    Bieži vien uzsākt savu biznesu kavē bailes un nedrošība par to, vai tas izdosies. Varbūt vienkārši vērts būtu vismaz pamēģināt, un arī te var noderēt „pop-up” koncepts. “Tādā veidā uzņēmējs var atnākt pamēģināt, vai tas ir viņam vai nav. Un tādā veidā viņš var izpētīt tirgu, un tas nebūs nekas slikts, ja tas “pop-up” arī aizvērsies, jo tā arī tas tiek klasificēts – kā izmēģinājums. Ja tas viss attīstās un ir veiksmīgi, tad var darboties arī ilgstoši vēlāk,” stāsta Lāce.

    Tagad ar “pop-u”p ideju iepazīstināti arī interesenti Alūksnē, kur to mudina izmēģināt tūrisma sezonas laikā. “Alūksnē šobrīd ir ideja par publiskajām tirdzniecības vietām. Paslaik ir četri pakalpojumu sniedzēji, kas jau ir pieteikušies pirmajā izsoles kārtā un ir atbalstīti. “Pop-up” varētu notikt vairākās Alūksnes teritorijās, vietās, kas attiecas uz publiskajām tirdzniecības vietām, šobrīd tā ir tikai Pilssala, Pilssalas laipas. Bet norisinās darbs pie saistošo noteikumu izstrādes, lai tās teritorijas būtu arī muižas parkā, pie jaunās pils un arī stacijas apkārtnē,” stāsta Lāce.

    Pirmās “pop-up” ieceres Alūksnē īstenosies ar dažādu pakalpojumu sniegšanu Alūksnes ezera krastā, kur tirdzniecības vietām varēs izmantot tur izveidotās laipas.

    “No 1. maija ir jau iespēja ieraudzīt Marienburgas kuģīti, tur varēs ieraudzīt arī supu nomu, tad plosts.”

    To, ka sezonāla rakstura pakalpojumi Alūksnē ir pat ļoti pieprasīti, uzsver Tūrisma informācijas centra vadītājas vietniece Dace Bumbiere-Augule. Viņu izdodas satikt vienā no apmeklētākajiem pilsētas tūrisma objektiem – atjaunotajā mazbānīša bagāžas šķūnī, kur iekārtota Gulbenes–Alūksnes bānītim veltītā ekspozīcija.

    “Viena no lietām, ko jau šobrīd saskatām, ir taksometra pakalpojumi uz centru. Vasarā iebraucēji jau vaicā pēc saldējuma un kafijas, tur mēs redzam uzņēmējiem iespēju,” stāsta Bumbiere-Augule.

    Stacijas kvartālā pašlaik norit ielu remontdarbi, un sakārtota tiks arī blakus esošā stacijas ēka, kurā ir iecere veidot mazās uzņēmējdarbības formas. “Ļoti daudz ideju raisās, kā šo vietu vēl attīstīt. Un, notiekot stacijas rekonstrukcijas darbiem, mēs saredzam tur vietu uzņēmējdarbībai un arī šīm “pop-up” idejām. Nākotnē mēs šeit saredzam amatnieku namu. Telpās varētu darboties amatnieki, arī mājražotāji, pārdot savas preces, rīkot darbnīcas.”

    Protams, “pop- up” ideja Alūksnē vēl ir jauna un bijusi tikai pirmā tikšanās ar uzņēmējiem. Bet arī tajā jau uzklausīti pirmie ierosinājumi, kā to izmantot. Pašvaldības speciālisti diskusijas ar uzņēmējiem turpinās un  uzrunās arī jauniešus, kuriem varētu būt savas biznesa idejas.

    Saistītie raksti
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti