«Altum» atbalsts izšķirs Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā strādājošo nākotni

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Pēc pirmā atteikuma no finanšu institūcijas “Altum” par eksporta garantiju sniegšanas aizņēmuma saņemšanai Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca vērsās šajā finanšu institūcijā pēc atbalsta atkārtoti. Divus miljonus eiro uzņēmumam kā aizdevumu gatavas izsniegt bankas, taču tam nepieciešama valsts garantija. Šobrīd uzņēmumam, kas ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem reģionā un arī darba devējiem, dodot darbu ap 600 strādājošo, ir vairāki potenciālie klienti. Sadarbībā ar tiem plānots īstenot vairākus miljonus eiro vērtus projektus, apgūstot jaunus tirgus un sniedzot jaunus pakalpojumus. 

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca atkārtoti lūdz valsts eksporta garantijas
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Lokomotīvju remonta rūpnīca ir viens no vecākajiem uzņēmumiem Daugavpilī, tā pirmsākumi meklējami tālajā 1866. gadā. Tās bija galvenās Dzelzceļa darbnīcas jaunuzbūvētajām dzelzceļa līnijām Pēterburga–Varšava un Rīga–Orla–Dvinska. Uzņēmums pa šiem gadiem attīstījies, protams, tie vairs nav 4 tūkstoši strādājošie, kas bija pirms pusgadsimta, tomēr darbība notiek, norādīja Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas valdes locekle Natālija Petrova.

“Mēs jau gandrīz 100 gadus remontējam lokomotīves, šodien mēs ražojam rezerves daļas un sniedzam dažādus pakalpojumus, galvenais no tiem ir ritošā sastāva remonts un modernizācija. Šobrīd mēs strādājam vienā maiņā, dažviet arī divās maiņās. Strādājošo skaits ir atkarīgs no noslogotības, un šobrīd pie mums nodarbināti ap 600 strādājošo,” norādīja Petrova. Uzņēmums ir atzīts labāko Latvijas darba devēju vidū, Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca ir viens no lielākajiem ražojošajiem un eksporta uzņēmumiem Latgales reģionā, pasūtījumu amplitūda plaša, ar iespaidīgu apgrozījuma summu. “Mums ir pasūtījumi no vairāk nekā 10 valstīm, ne tikai no bijušajām NVS valstīm, bet arī no Vācijas, Somijas, Polijas. Apgrozījums, neskatoties uz Covid-19 situāciju, ir gandrīz tāds pats kā pērn un 2019. gadā, ceru, ka arī šogad mums to izdosies saglabāt. Tas ir ap 20 miljoniem eiro.”

Uzņēmums ir iekļauts “Dienas Biznesa” veidotajā lielāko Latvijas uzņēmumu TOP500 un 101 Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topā, taču nepieciešama attīstība un finanšu līdzekļi. Diemžēl, te uzņēmumam radušās problēmas, kā dēļ uzņēmums zaudē konkurencē, atzīmēja uzņēma valdes locekle.

“Šodien uzņēmums strādā, mums ir objekti, kas mums dos papildus darbu un naudu, taču galvenā problēma ir tā, ka mēs nevaram saņemt eksporta garantiju no “Altum” puses. Maksimālā summa, ko tā varētu nodrošināt, ir 2 miljoni eiro. Protams, priekš mums šī summa nav tik liela, kā gribētos, tomēr mums uz šodienu ir līgums, kura ietvaros šī eksporta garantija varētu mums palīdzēt. Tur apgrozījums ir divas reizes lielāks nekā šī summa. Tas mums dos iespēju attīstīties, jo tas būs valsts nodrošinājums, lai vērstos pēc kredīta bankā apgrozījuma līdzekļu papildināšanai,” atzina Petrova.

Bankas to būtu gatavas izsniegt, apliecināja uzņēmuma valdes locekle: “Tas ir nodrošinājums no valsts puses, bankas to mīl un labprāt mums dos papildlīdzekļus šī projekta realizēšanai.”

Attīstības finanšu institūcijā “Altum”, kas pirmajā reizē atteica finanšu instrumenta piešķiršanu,  komentāru par šo situāciju ar Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcu sniedza piesardzīgi, jo dati par klientiem nav izpaužami. 

“Ikvienā gadījumā, lai “Altum” atbalsta programmu ietvaros uzsāktu sadarbību ar uzņēmumu, uzņēmumu un finansējuma pieteikumu mēs ļoti stingri vērtējam. Skatāmies gan uzņēmuma biznesa iespējas ilgtspēju un potenciālu, gan arī uzņēmuma komandu, pārvaldību un virkni citu aspektu. Balstoties uz šo izpēti, tiek pieņemts izsvērts lēmumu par sadarbības uzsākšanu vai tās atteikumu. Bet finansētājs, tātad arī “Altum” nav tiesīgs publiski sniegt informāciju vai komentēt klientu darījumus un jelkādu citu informāciju, saistītu ar uzņēmumu,” skaidroja “Altum” pārstāve Sandra Eglīte.

Ir zināms, ka uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs ir Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis, kurš kopā "Latvijas dzelzceļa" bijušo vadītāju Uģi Magoni bija apsūdzēts kukuļošanā, taču pirmās instances tiesā janvārī attaisnots. Tas dod cerības uzņēmumam uz valsts atbalstu eksporta garantiju saņemšanai no “Altum”. 

Pats uzņēmums, kura attīstībā pēdējos piecos gados ir ieguldīti vairāk nekā 5 miljoni eiro, tostarp piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, gatavs pretī saglabāt un radīt vēl lielāku strādājošo skaitu un nodokļu ieplūšanu valsts budžetā, apliecināja Petrova.

“Otro reizi es iesniedzu iesniegumu “Altum” iepriekšējā nedēļā, domāju, ka “Altum” tagad izskata šo pieteikumu, un ceru, ka šoreiz “Altum” pieņems pareizu lēmumu, īpaši tagad, kad ir Covid-19 un grūta situācija ne tikai mūsu uzņēmumā, bet visā pasaulē un Latvijā. Mēs varēsim ne tikai strādāt un nodarbināt cilvēkus, bet samaksāt nodokļus, bet tas ir liels ieguvums valstij,” sacīja valdes locekle. 

Ja atbalsts no “Altum” netiks saņemts, jau iepriekš izskanēja, ka viens no uzņēmuma scenārijiem paredz aptuveni 300 darbinieku atlaišanu, kas ir puse no tajā strādājošajiem. 

Situācijas risināšanā iesaistījusies Daugavpils dome, aizstāvot uzņēmumu, kas vēsturiski ir bijis viens no stabilākajiem Latgales reģiona un Daugavpils pilsētas ekonomikas balstiem, tā vērsusies pie “Altum” un tās akciju turētājiem, Finanšu ministrijas, Ekonomikas ministrijas un Zemkopības ministrijas ar aicinājumu sniegt atbalstu Latgales reģiona attīstībai nozīmīgam uzņēmumam. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti