Viņš atgādināja, ka tagad ir pabeigta Liepājas lidostas sertifikācija un var atsākt mēģinājumus atvērt reisus uz Liepāju un no Liepājas. “airBaltic” plāno sākt testa lidojumus, lai apzinātu ekonomisku pamatojumu regulārajiem reisiem, izvērtējot pasažieru plūsmas, lai varētu nodrošināt maršrutu plānošanu, aprēķināt izdevumus, apzināt iespējas savienot reisus ar citiem galamērķiem caur Rīgu, norādīja Augulis.
Ministrs arī sacīja, ka “airBaltic” pašlaik lido uz Palangu, “bet kāpēc Palangas vietā tā nevarētu būt Liepāja”, it īpaši, ņemot vērā, ka sakārto autoceļu uz Lietuvu.
“Mums Latvijā jāizmanto ekonomiskas iespējas, kādas mums ir, nevis jāatdod nauda citai ekonomikai,” pauda ministrs.
Pašlaik arī uz Palangu lido vairāk pasažieru nekā pirms dažiem gadiem, līdz ar to Liepājas lidostai ar pašvaldību jāstrādā, lai piesaistītu klientus, sacīja ministrs.
Testa lidojumus varētu uzsākt tikai vasaras sezonas grafikā, aprīlī vai maijā, bet par regulārajiem reisiem varētu runāt tikai pēc rūpīgas analīzes, ko veiks aviokompānijai.
“airBaltic” pārstāvis Jānis Vanags savukārt raidījumā “Pēcpusdiena” norādīja, ka kompānijai šobrīd tehniski ir vislabākās iespējas atvērt jaunu lidojumus, jo ir paplašināta flote. Uz Liepājas izmēra pilsētu parasti norīko turbopropelleru lidmašīnas, kurās ir 76 vietas, atzina Vanags.
Vanags arī sacīja, ka Palangas lidostas attīstība pierāda, ka mazajām reģionālajām pilsētām ir cerība gūt panākumus, ja ir sapnis, un uz to sapni var iet un sasniegt mērķus.
Augulis jau novembra vidū valdības izbraukuma sēdē Liepāja stāstīja, ka Liepājas lidosta runā ar "air Baltic", lai piesaistītu aviokompānijas lidojumus. Aviokompānijai "airBaltic" būs arī jaunās "CS 300" lidmašīnas, kas varētu veikt testa lidojumus.
Liepājas lidosta sertificēšanu pabeidza septembrī un toreiz jau pauda cerību 2017. gada pavasarī uzsākt regulārus komerclidojumus.