«airBaltic» plāno pasūtīt aptuveni 20 jaunas lidmašīnas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem un 6 mēnešiem.

„airBaltic” pagājušo gadu noslēdzis ar peļņu 1,2 miljonu eiro apmērā, kas ir vairākas reizes mazāk nekā 2015. gadā, kad „airBaltic” peļņa sasniedza 19,5 miljonus.

Lai gan salīdzinot ar 2015. gadu pērn ievērojami samazinājusies nacionālās aviokompānijas „airBaltic” peļņa, kompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss uzskata, ka aizvadītais bijis veiksmīgs gads kompānijai.

Gauss norāda, ka peļņas samazinājums saistīts ar biznesa plāna „Horizon 2021” īstenošanu, kas augļus nesīs vēlāk.

“„airBaltic” ir sācis īstenot “Horizon 2021” biznesa plānu, kas 2021. gadā vainagosies ar daudz lielāku aviolīniju. Lai to īstenotu, mēs sākām atjaunināt savu floti. “Bombardier CS300” ir ienākuši mūsu flotē pagājušajā gadā. Pirmajos divos biznesa plāna gados mēs plānojam integrēt jauno floti. Kaut gan tikai pērn mēs sākām lietot jaunās lidmašīnas, mēs spējām saglabāt pozitīvu bilanci visos finanšu rādītājos,” pauda Gauss.

Kompānijas apgrozījums 2016. gadā pieaudzis par vienu miljonu eiro, sasniedzot 286 miljonus. „airBaltic” vadītājs Gauss kā galveno panākumu sauc pasažieru skaita pieaugumu. Pērn „airBaltic” pārvadāja 2,9 miljonus pasažieru, kas ir par aptuveni 10% vairāk nekā gadu iepriekš. Raugoties uz pirmo mēnešu rezultātiem šogad, Gauss paredz, ka turpmāk pasažieru skaita pieaugums būs straujāks.

Līdz 2019. gadam „airBaltic” saņems visas 20 pasūtītās "Bombardier CS300" lidmašīnas, no kurām pirmās divas jau ir kompānijas rīcībā, un trešā varētu pienākt šonedēļ. Tikmēr kompānija jau plāno jaunu lidmašīnu pasūtījumu, stāsta Gauss.

“Mums ir jānomaina turbopropelleru lidmašīnu flote. Šīs 12 lidmašīnas tika iegādātas līzingā, un tās vēl būs mūsu rīcībā līdz 2021. un 2022. gadam. Mēs šobrīd veidojam jaunu lidmašīnu pasūtījumu, lai nomainītu šīs “Q400” lidmašīnas ar reaktīvajām lidmašīnām. Pasūtījums, ko mēs varētu veikt, būs lielāks nekā tas, ko mēs veicām, pasūtot CS300 lidmašīnas,” pauž Gauss.

Viņš stāsta, ka plānots pasūtīt aptuveni 20 jaunas reaktīvās lidmašīnas, taču vēl nav zināms, vai tas notiks šogad. Iespējams, arī jaunās lidmašīnas varētu piegādāt Kanādas kompānija “Bombardier”, ar ko izveidojusies laba sadarbība. Starptautiskās lidostas „Rīga” padomes loceklis Tālis Linkaits „airBaltic” flotes palielināšanu uzskata par loģisku.

“Katrs mēģina izmantot izdevību un izplesties savā dabiskajā tirgū, un kāpēc gan to lai nedarītu arī „airBaltic”. Tā kā iespējas ir. Cits jautājums, protams, ir par taktiku, vai Baltijas tirgus būs vienīgais tirgus, kur „airBaltic” darbosies. Bet tas ir labi, ka ir ambīcijas. No Rīgas lidostas viedokļa tas ir tikai pozitīvs signāls,” norāda Linkaits.

Prezentējot „airBaltic” nākotnes plānus, Gauss uzsvēra, ka joprojām turpinās stratēģiskā investora meklējumi, un pagaidām jaunumu šajā ziņā nav. Mēneša sākumā kļuva zināms, ka finanšu investors Ralfs-Dīters Montāgs-Girmess, kam caur kompāniju „Aircraft leasing 1” pieder 20% „airBaltic” akciju, savas daļas varētu pārdot Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam. Tam piekrišanu devusi arī valdība. Gauss norāda, ka šis darījums vēl nav noslēdzies, taču jebkurā gadījumā tam nebūtu ietekmes uz „airBaltic” darbību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti