Dienas ziņas

Covid-19 palīdz piepildīt skaistkalniešu sapni

Dienas ziņas

Iekšlietu ministre rosina ārkārtējo situāciju

Atkal atkiek regulāro reisu ""Rīga – Liepāja""

«airBaltic» atkal atliek regulāro lidojumu starp Rīgu un Liepāju atsākšanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" nupat kā paziņojusi – ņemot vērā salīdzinoši zemo pasažieru skaitu, kas ceļo caur Rīgu, atkal lemts uz novembra sākumu atlikt iekšzemes reisa Rīga–Liepāja atsākšanu. Liepājas lidostas vadība tikmēr stāstīja, ka šis lēmums ir zaudējums visam reģionam, taču pašu lidostu tas īpaši neietekmējot, jo turpinās privāto lidmašīnu un pilotu skolas apkalpošana.

Pieaugot vakcinēto iedzīvotāju skaitam un cilvēku vēlmei ceļot, nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" pārvadāto pasažieru skaits ir būtiski audzis, salīdzinot ar gada sākumu, taču tas joprojām nav atgriezies pirmspandēmijas līmenī.

Skaitliski šā gada jūnijā pārvadāti 115 tūkstoši pasažieru, kas ir par 70% vairāk nekā maijā, taču par 79% mazāk nekā pērn šajā laika periodā.

Tas arī esot viens no galvenajiem iemesliem atlikt vienīgā iekšzemes reisa Rīga–Liepāja atsākšanu.

"airBaltic" pārstāvis Didzis Rudmanis skaidroja: ""airBaltic" lidojumu plānošanas komanda izskata maršrutu tīklu pēc dažādiem kritērijiem: maršrutu pieprasījuma, gan arī, protams, pēc finanšu prognozēm, gan arī reisa ietekmi uz "airBaltic" tīklu. Maršruts Rīga–Liepāja ir svarīga mūsu tīkla daļa, mūsu ceļotājiem tas ir ērts veids, kā sasniegt Liepāju."

Liepājā lielus zaudējumus neprognozē

Savukārt Liepājas lidostas vadība atzina, ka, no vienas puses, reisa atcelšana ir zaudējums visam reģionam, jo samazinās tūrisma, biznesa plūsma, taču pašai lidostai sanāk pat ietaupīt naudu, ņemot vērā, ka notiek tikai lidojumu apkalpošana dienas laikā, kas ir daudz lētāk nekā naktīs, kad lielākoties notika lidojumu pieņemšana no Rīgas.

Neviens no 50 lidostas darbiniekiem nav atlaists, jo ir jānodrošina privātie čarterreisi, kā arī "airBaltic" pilotu skolas lidojumi.

SIA "Aviasabiedrība "Liepāja"" valdes loceklis Aigars Sprūde pauda: "Katru rītu 4–5 lidmašīnas ceļas no Liepājas gaisā, katru dienu lido. Lidojumu skaits ir pieaudzis, šogad pārsniedzot 4000 lidojumu – pacelšanās, nolaišanās, tas ir rekords, nekad nekas tāds nav bijis. Mēs kā lidosta esam gatavi apkalpot regulāros lidojumus, tiklīdz tas būs iespējams, tāpat ļoti cenšamies izdarīt mājasdarbu, lai nepalaistu garām iespēju uzsākt tiešos lidojumus. Tur visur apakšā ir pandēmijas ietekme, kas visu ir sašūpojusi."

Pēc Liepājas domes, kas ir Liepājas lidostas kapitāldaļu turētāja, aprēķiniem, regulārā reisa atlikšana finanšu situāciju lidostā vismaz pagaidām nav ietekmējusi. Katru gadu pašvaldība lidostai piešķir aptuveni 1,2 miljonus eiro darbības nodrošināšanai, un šī summa pašlaik nav pārskatīta.

Liepājas valstspilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Atis Deksnis (Latvijas Reģionu apvienība) norādīja: "Gada beigās noteikti tiks caurskatīti visu kapitālsabiedrību rezultāti, un tad arī domāsim par to, vai nepieciešami papildu līdzekļi. Lidosta no savas puses dara visu, lai darbība neapstātos. Mēs ceram, ka situācija mainīsies uz labo pusi un "airBaltic" varēs atsākt lidojumus."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti