425 miljonu eiro vērtajā konkursā dzelzceļa elektrifikācijas pretendentus meklēs sarunu procedūrā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmajam posmam 10.augustā izsludināts iepirkums – sarunu procedūra, informēja valsts AS “Latvijas dzelzceļš” (LDz).

Dzelzceļa elektrifikācijas pirmā posma kopējās izmaksas plānotas 441 miljona eiro apmērā, no kuriem izsludinātā iepirkuma plānotā summa – 425 miljoni eiro. No kopējām pirmā posma izmaksām 347 miljoni eiro paredzēti kā Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet atlikušie 94 miljoni eiro – “Latvijas dzelzceļa” finansējums.

Elektrifikācijas pirmajā posmā līdz 2023.gada beigām plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas Daugavpils–Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga.

Izsludinātais iepirkums paredz šo līniju elektroapgādes sistēmas, kontakttīkla, signalizācijas, centralizācijas un bloķēšanas un sakaru sistēmas, sliežu ceļu, tehniskās drošības sistēmas, ēku un būvju izbūvi/pārbūvi, tādējādi līdz 2023.gadam nodrošinot viena pilnībā elektrificēta tranzīta koridora funkcionalitāti.

Pretendenti kvalifikācijas dokumentus var iesniegt līdz šā gada 20.septembrim. 

KONTEKSTS:

Dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir vērienīgākais infrastruktūras attīstības projekts šajā ES fondu plānošanas periodā. Jau kopš pašiem pirmsākumiem to apvijušas dažādas intrigas. Cīniņiem par to, kurā virzienā dzelzceļa līniju elektrifikācijai jānotiek vispirms, punktu pielika valdības pērnā gada sākumā pieņemtais lēmums vispirms elektrificēt līnijas no austrumu robežas līdz Rīgai, Ventspils virziena elektrifikāciju atliekot uz vēlāku laiku.

Kopējās projekta izmaksas pārsniedz miljardu eiro. Lauvastiesu jeb 347 miljonus no kopumā nepieciešamajiem vairāk nekā 440 miljoniem eiro elektrifikācijas pirmajam posmam veido ES finansējums. Par to, kur ņemt naudu otrā un trešā posma īstenošanai, skaidrības pagaidām nav.

Šis ir viens no iemesliem, kādēļ daļa tranzīta nozares uz šo projektu raugās ar neslēptu skepsi. To vēl pavairo Satiksmes ministrijas amatpersonu un „Latvijas dzelzceļa” vadības izvairīšanās skaidrot vērienīgo investīciju ietekmi uz dzelzceļa tarifiem, kuri jau tagad tiek saukti par pārmērīgi augstiem. Turklāt tas viss notiek laikā, kad transporta nozare arvien turpina zaudēt Krievijas kravas, kuru apkalpošana gadu desmitiem bijusi šī biznesa pamatakmens.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti