4. studija

4. studija

4. studija

4. studija

Cik kvalitatīvas un oriģinālas ir «izlejamās» smaržas?

«4. studija»: Pazīstamiem zīmoliem līdzīgas smaržas no Bulgārijas – nav pārkāpums likuma izpratnē

Daudzu zināmu smaržu zīmoli par visai demokrātiskām cenām pieejami izlejamā veidā pavisam necilās pudelītēs, un ražotājs neslēpj pakaļdarinājumu aiz kāda pārveidota, it kā līdzīga nosaukuma, bet pavisam atklāti reklamē, ka konkrētais parfīms ir, piemēram, “Chanel”. Ražotājs gan skaidro, ka smaržas nav pakaļdarinājums, turklāt tās pārdod pēc numuriem, nevis nosaukumiem, noskaidroja LTV raidījums “4. studija”.

Viens no izlejamo smaržu veikaliem atrodas pašā Rīgas centrā, Centrālajā stacijā - “Smaržu templis” ar daudziem, vismaz pēc nosaukuma, šikiem aromātiem.

Smaržas nāk no Bulgārijas, bet līdzība starp zīmoliem ir pamanāma.

Uzņēmuma „Smaržu templis” īpašnieks Deniss skaidroja, ka “pircēji prasa kaut kādu nosaukumu, nevis mēs piedāvājam. Mēs piedāvājam pēc numuriem visus aromātus! Ja klients atnāk pie mums un saka, ka es vēlos “Gucci”, kuru redzēju reklāmā, tad mūsu pārdevēji var piemeklēt kaut ko pēc iespējas tuvāku”.

“Tāpat visi aromāti pat pēc sastāva nesakrīt. Viņi varbūt kādam kaut ko atgādina. Nevar teikt, ka viņi 100% ir viens un tas pats, kas ir tiem ražotājiem, kas ražo zīmolus,” skaidroja Deniss.

Uzņēmuma “Refan Latvija”  direktore  Svetlana Jauce skaidroja, ka smaržas ved no Bulgārijas, tās ražo firma “Refan”, izgatavojot smaržas no Francijā vai Itālijā iegādātām izejvielām un ražojot kaut ko līdzīgus dažādiem zīmoliem.

Patentu valdes Preču zīmju un dizainparaugu departamenta direktore Baiba Graube raidījumam uzsvēra, ka “Patentu valde nekādā gadījumā neatbalsta preču viltošanu. Ja tas ir viltojums, tad par to pienākas sods kā par jebkuru krāpniecisku gadījumu”.

Bet tas ir atkarīgs no īstā zīmes īpašnieka, jo tas ir viņa pienākums uzraudzīt, lai viņa smaržas neviens neviltotu un nepārdotu ar viņa zīmolu.

Latvijas un Eiropas profesionālais patentpilnvarnieks preču zīmju lietās, vecākais jurists Broņislavs Baltrumovičs savukārt skaidroja, ka “viss ir atkarīgs no tā, cik tā līdzības pakāpe ir tuva”.

“Policija te nevarētu neko izdarīt, jo šis nav preču zīmes pārkāpums Administratīvo pārkāpumu kodeksa vai Krimināllikuma izpratnē,” skaidroja jurists.

Uzņēmuma “Refan Bulgārija” pārstāve raidījumam pauda, ka viņu aromāti nemaz neesot līdzīgi zīmoliem. “Mūsu smaržas nav tādas! Mūsu smaržas tiek tirgotas tikai pēc numuriem!” norādīja ražotnes pārstāve.

Galvenā atruna – smaržas tiek pārdotas pēc numuriem un ir „it kā” līdzīgas kādam no zīmoliem. Arī sastāvs smaržām joprojām nav līdz galam skaidrs. Kā skaidro “Refan Latvija”, to sastāvā ir 80% spirta un 20% mākslīgo ēterisko eļļu.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti