Krievijas un Baltkrievijas «zaļās kartes» automašīnu apdrošināšana no 1. jūnija pārstās darboties

Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) Zaļās kartes (ZK) birojs pērnā gada aprīlī vienojās pārtraukt sadarbību ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem. Tika noteikts, ka sadarbības līgums ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem būs spēkā līdz šī gada 31. maijam. Tādēļ no ceturtdienas, 1. jūnija, Krievijā un Baltkrievijā reģistrētām automašīnām, kas vēlēsies ieceļot Eiropā, vairs nebūs izmantojama Krievijā vai Baltkrievijā izsniegta ZK un apdrošināšana būs jāpērk pie Eiropas apdrošinātājiem. Prasība būs spēkā, iebraucot jebkurā EEZ valstī.

Krievijā vai Baltkrievijā reģistrētu automašīnu vadītājiem būs jāiegādājas EEZ valsts robežapdrošināšanas polise pierobežas caurlaides punktos.

Šiem autovadītājiem iepriekš izsniegtās Krievijas vai Baltkrievijas ZK būs nederīgas arī tad, ja to darbības termiņš beidzas pēc 1. jūnija.

"Lai piedalītos ceļu satiksmē Latvijas teritorijā, Krievijā vai Baltkrievijā reģistrēto transportlīdzekļu autovadītāji varēs iegādāties robežapdrošināšanu jebkurā Eiropas Ekonomikas zonas valstī," skaidroja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes loceklis Juris Stengrevics.

Lai no 1. jūnija pārvietotos pa Krievijas vai Baltkrievijas teritoriju ar EEZ reģistrētiem transportlīdzekļiem, tajā skaitā Latvijā, autovadītājiem pierobežā būs jāiegādājas Krievijas vai Baltkrievijas apdrošināšanas polise.

"Sadarbība ar Krievijas un Baltkrievijas ZK birojiem tika pārtraukta minēto agresorvalstu uzsāktās karadarbības dēļ Ukrainā, kā arī saistībā ar rietumvalstu piemērotajām sankcijām Krievijai un Baltkrievijai, kuru dēļ pārrobežu pārskaitījumi uz un no šīm valstīm ir faktiski neiespējami," norādīja Stengrevics.

KONTEKSTS:

ZK sistēma tika ieviesta 1953. gadā. Tās mērķis ir izvairīties no nepieciešamības transportlīdzekļu vadītājiem iegādāties robežapdrošināšanas līgumu, šķērsojot to valstu robežas, kurās ir spēkā OCTA sistēma.

ZK sistēma vienlaikus nodrošina transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem, kā arī aizsargā ceļu satiksmes negadījumos cietušo mantiskās intereses gan ārvalstīs, gan to rezidences valstī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti