Eksperti norāda, ka Ķīnā ražotu elektrisko automobiļu pārdošanas apjoma īpatsvars Eiropas Savienībā (ES) pieaudzis no 4% 2020. gadā līdz 25% pērn. Sarunas abu pušu starpā bija bez rezultātiem, un papildu nodevas varētu būt spēkā piecus gadus.
Tarifi attieksies arī uz ārvalstu koncernu Ķīnā ražotajiem auto, piemēram, par importētām "Tesla" mašīnām būs jāmaksā papildus 7,8% nodeva. Savukārt Ķīnas autobūves giganta "Geely" ražojumiem nodeva būs 18,8%. Šīs nodevas arī neatcels iepriekš noteikto 10% nodevu.
Eiropas Komisijas vadītājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis uzsvēra, ka ES iestājas par godīgu tirgus praksi un Eiropas industriālo bāzi. Eiropa joprojām esot arī atvērta citam risinājumam. Sarunas būs nepieciešamas, jo Pekina piemēros papildu nodokli no bloka importētajam brendijam un konjakam un pieļauj iespēju to attiecināt arī uz piena un cūkgaļas produktiem.