Panorāma

Amatpersonas Ķegumā vērtē plūdu riskus

Panorāma

Šomēnes pastiprināti uzraudzīs sabiedrisko kārtību Rīgā

Ministrija prasa paskaidrojumus "AirBaltic" par luksusa elektroauto nomu

Gauss: «airBaltic» nomātie elektroauto izraudzīti akcijā; mēnesī par vienu auto maksā 414 eiro

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" operatīvajā līzingā paņemtie elektroauto netiek kvalificēti kā luksusa klases spēkrati, to preses konferencē ceturtdien, 30. martā, paziņoja kompānijas izpilddirektors Martins Gauss. Spēkrati, pēc viņa teiktā, piedāvāti akcijā – ar aptuveni 26% atlaidi no standarta cenas.

Aizvadītās nedēļas nogalē sociālajos tīklos publicētais ieraksts, kur redzams Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" ofisa stāvlaukums ar tur izvietotajiem "Audi" "E-tron" elektroauto radījis plašu rezonansi. Kopumā operatīvajā līzingā aviokompānija paņēmusi 12 elektroauto. Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība) par to pieprasījis uzņēmuma skaidrojumu.

Vienas konkrētā modeļa automašīnas cena, kas norādīta izplatītāja mājaslapā, ir ap 87 000 eiro. Tieši šī automašīnu cena ir radījusi jautājumus par pamatojumu automašīnu nomai.

"Mēs neesam darījuši neko nepareizu. Automašīnas vērtība, ko uzņēmums samaksās trīs gadu laikā, ir nedaudz vairāk par 19 000 eiro.

Automašīna netiek kvalificēta kā luksusa klases automašīna, un šis ir standarta operatīvā automašīnas līzinga piedāvājums.

Visu nepieciešamo informāciju esam nosūtījuši Satiksmes ministrijai, kurai šī situācija jau bija zināma iepriekš," skaidroja Gauss.

Uzņēmumā norādīja, ka izdevīgā cena ir rūpnīcas piedāvātā akcija, kas ietver aptuveni 26% atlaidi no standarta izcenojuma, vienlaikus paredzot augstu atpirkuma vērtību.

Šī piedāvājuma dēļ ikmēneša maksājums par viena elektroauto nomu ir salīdzinošu neliels, proti, 414 eiro bez PVN, kas šo piedāvājumu padarījis par ekonomiski izdevīgāko.

Kopumā par 12 elektroauto nomu uzņēmums mēnesī maksā 4968 eiro.

Par uzņēmumu atbildīgā ministrija, kas ir arī "airBaltic" valsts akciju turētājs, norādīja, ka pašlaik ir nepieciešams iepazīties ar uzņēmuma skaidrojumu, lai varētu atbilstīgi reaģēt uz radušos situāciju.

"Ministrija ir nosūtījusi vēstuli "airBaltic" padomei lūgt paskaidrojumus, un atbilde jāsniedz līdz nākamās nedēļas vidum. Protams, atbildē mēs gribam redzēt aviokompānijas pārvaldes institūciju argumentāciju un to loģiku, kāpēc tika nonākts līdz šādam lēmumam. Vai ir izvērtēti visi aspekti – finansiālais, tehniskais un cits – vai tas ir labākais un nepieciešamākais aviokompānijai," sacīja SM valsts sekretāres vietnieks Dins Merirands.

Vienlaikus tiek akcentēts, ka sabiedrība par uzņēmuma pāreju uz elektroauto bija informēta jau 2022. gada martā, jo konkrētā gada rudenī beidzās līgums par to automašīnu nomas tiesībām, kuras aprīkotas ar iekšdedzes dzinēju.

Latvijas Televīzijai zināms, ka šorīt aizvadīta Gausa un Vitenberga tikšanās, kurā abas puses situāciju pārrunājušas.

KONTEKSTS:

Satiksmes ministrs nosodījis nacionālās aviokompānijas "airBaltic" rīcību saistībā ar dārgo 2022. gada izlaiduma "E-tron" elektroauto iegādi līzingā uzņēmuma vajadzībām un pieprasījis skaidrojumus "airBaltic" padomei. Vitenbergs uzsvēra, ka "airBaltic" savā darbībā būtu jāatspoguļo labas pārvaldības principi, strādājot efektīvi un katru nopelnīto eiro izmantojot maksimāli lietderīgi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti