"Sarunas iegājušas dinamiskā fāzē. Juristu komandas šobrīd jau skaņo akcionāru līgumu, visus svarīgos dokumentus. Esmu saņēmis signālus, ka notiek virzība uz akcionāru līguma noslēgšanu. Ceru, ka tas var notikt jau šogad, un tad tālāk ar šo stratēģisko investoru kopīgi jāgatavojas akciju kotācijai," notikumus ieskicēja Briškens.
Viņš atzina, ka šogad IPO jeb akciju kotācija neizdevās, jo aviācijas nozarē un ekonomikā kopumā nebija pozītīva situācija.
"Bet atbildība par kapitāla piesaisti gulstas uz ["airBaltic" izpilddirektoru un valdes priekšsēdētāju] Martinu Gausu un ["airBaltic" padomes priekšsēdētāju] Klāvu Vasku. Mēs šo atbildību prasīsim," akcentēja Briškens.
Ministrs no "airBaltic" valdes un padomes gaida izvērtējumu, vai biznesa plāns nodrošina iespēju piesaistīt kapitālu un rūpējas par valsts interesēm, lai mums nerastos negaidīti pavērsieni attiecībā uz valsts investīciju nepieciešamību.
KONTEKSTS:
Par "airBaltic" akcijām interesi pirms potenciālā publiskā piedāvājuma (IPO) izrādījis kāds stratēģiskais investors, kura vārdu vēl neatklāj. Taču izskanējis, ka tā varētu būt Vācijas lidsabiedrība "Lufthansa".
"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss vien norādījis, ka pēc investora paziņošanas sabiedrībai būšot "pozitīvs pārsteigums". Arī ekonomikas ministrs Viktors Valainis (Zaļo un Zemnieku savienība) Latvijas Televīzijai atklāja, ka potenciālais "airBaltic" investors "ir labi zināms ikvienam no mums".
Valdība 30. augusta slēgtajā daļā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Patlaban ar "airBaltic" stratēģisko investoru nenotiek sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO vai ejot uz IPO, kā arī, iespējams, līdzdalību IPO.
Gatavojoties akciju IPO procesam, "airBaltic" pamatkapitālu samazinās par 571,293 miljoniem eiro, kā arī vienkāršos esošo uzņēmuma akciju struktūru. Šis lēmums iztrūkstošā skaidrojuma dēļ raisīja lielas bažas sabiedrībā. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") vēlāk skaidroja, ka nauda, kas tiek norakstīta, ir vēsturiskie zaudējumi. Šādi rīkojoties, uzņēmuma saistības samazinās, bet, vērtība, iespējams, pat palielinās.