Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2%, autodegvielas – saruka par 0,4%.
Salīdzinot ar 2023. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,8%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,9%).
Apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 7,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 7,4%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,3%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,7%.
Salīdzinot ar maiju, apgrozījums samazinājās par 1,7%
2024. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6%.
Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,8%, autodegvielas mazumtirdzniecība kritās par 1,8%.
Apgrozījums pieaudzis nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 1,8%) un kosmētikas un tualetes priekšmetu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 1%).
Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,5%) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,2%).
2024. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,5%.