Līdz šim Latvijā saskaņā ar likumu alkoholisko dzērienu reklāma ir aizliegta, izņemot attiecībā uz diviem dzērienu veidiem – alu un vīnu. Tagad pieņemts reklāmas aizliegums arī šiem diviem dzērienu veidiem.
Likuma izmaiņas pieņemtas, lai gan samazinātu kopējo alkoholisko dzērienu patēriņu, gan no reklāmas negatīvās ietekmes pasargātu jauniešus.
Kā likumprojektā atzīmējuši tā autori no Veselības ministrijas, pārmērīga alkohola lietošana ir viens no galvenajiem riska faktoriem pasaulē, kas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselību un apdraud arī apkārtējo cilvēku veselību un drošību. Alkoholisko dzērienu reklāmas negatīvā ietekme uz alkoholisko dzērienu patēriņu sabiedrībā, it īpaši jauniešu vidū, ir plaši pētīta un pierādīta – tā veicina alkoholisko dzērienu lietošanas uzsākšanu un palielina alkohola patēriņu to jauniešu vidū, kuri alkoholu jau ir lietojuši, norādīja likumprojekta autori.
Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet, Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā jau atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek saskaņoti ar Eiropas Komisiju.
Saeima patlaban grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā akceptējusi otrajā lasījumā, taču, lai tie stātos spēkā, nepieciešams atbalsts arī trešajā – galīgajā – lasījumā. Paredzēts, ka Saeima plenārsēdē galīgajā lasījumā lems, līdzko būs saņemts Eiropas Komisijas atzinums.