Kā skaidroja VNĪ, šī infrastruktūra veicinās robežkontroles efektivitātes uzlabošanu un sekmēs Eiropas transporta tīkla (TEN-T) attīstību.
Kā pirmie teritorijā tiek veikti siltumsūkņiem paredzētie ģeotermālie urbumi, lai nodrošinātu galvenās ēkas energoefektīvu siltumapgādi. Šis ir viens no vairākiem projektā paredzētajiem ilgtspējīgiem energoefektivitātes risinājumiem, kas ļaus jaunajā infrastruktūrā nodrošināt pēc iespējas zemākas nākotnes uzturēšanas izmaksas. Turpmākajos būvniecības posmos plānota pāļu izbūve ēku kompleksa pamatiem un grunts sagatavošana ārējo inženiertīklu un ceļu izbūvei.
Atbilstoši pērnā gada 16. oktobrī noslēgtajam Apvienotajam līgumam, projektēšanu un būvdarbus, kā arī kontroles dienestu funkciju izpildei nepieciešamā tehnoloģiskā aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, veic personu apvienība "SENSUM, BBA un AE", un paredzamais darbu izpildes termiņš ir 35 mēneši, no kuriem 12 mēneši ir rezervēti projektēšanai.
Jaunā infrastruktūra aptvers 5,9 hektāru platību, un tās pabeigšana paredzēta līdz 2026. gada beigām.
Projekta realizācijai nepieciešamie līdzekļi ir piesaistīti no Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma piešķirtā granta un valsts budžeta finansējuma, kopējai summai sasniedzot 39 134 316 eiro.
VNĪ skaidroja, ka projektēšanas un būvniecības darbi ir vērsti uz videi draudzīgu un izmaksu ziņā efektīvu risinājumu izstrādi un izmantošanu. Paredzēts izmantot tehnoloģijas, kas ļaus samazinātu atkarību no neatjaunojamiem resursiem.