Pēc Briškena vārdiem, tās ir labas ziņas, jo investors varētu iesaistīties "airBaltic" kapitālā mazākuma paketē, bet pēc tam attiecīgi kopīgi varētu virzīties uz IPO.
Ministrs norādīja, ka šajā gadījumā runa ir tikai par "airBaltic" valsts kapitāldaļām, kā arī patlaban ir svarīgi vienoties par iespējami izdevīgākiem nosacījumiem abām pusēm.
"Mūsu gadījumā – Latvijas pusei izdevīgākiem nosacījumiem," sacīja ministrs.
Briškens skaidroja, ka patlaban nevar atklāt konkrētu akciju apjomu, par kādu notiek sarunas, bet noteikti tiek runāts par mazākuma akciju paketi. "Vienlaikus vērtējam iespējas kopā ar šo investoru kopīgi doties uz IPO, kur potenciāli šis investors var izmantot iespēju palielināt savu līdzdalību kompānijā," sacīja ministrs.
Savukārt attiecībā uz Lietuvas un Igaunijas izrādīto publisko interesi par "airBaltic" akcijām, ministrs atzīmēja, ka patlaban nenotiek nekādas divpusējas vai trīspusējas sarunas ar šiem partneriem. "Katrā ziņā šis IPO dod iespēju jebkuram investoram gan publiskam, gan privātam, gan investīciju fondiem un citiem iesaistīties šajā procesā un iegādāties akcijas," sacīja ministrs.
Briškens uzsvēra, ka investora interese par "airBaltic" zināmā mērā apliecina uzticību "airBaltic" biznesa plānam, ar kuru aviokompānija virzās tālākajā attīstībā un IPO.
Ministru prezidente Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība") papildināja, ka valdība otrdien nolēmusi turpināt "airBaltic" virzīšanu uz IPO, kas varētu tikt sagatavots šī gada laikā, kā arī stratēģiskais investors ir viens aviācijas nozares pārzinošs uzņēmums, tomēr viņa atzīmēja, ka piedāvājums tika saņemts nesen, kā arī nav iespējams atklāt investora nosaukumu publiski viņu pašu interešu dēļ.
"Tas nenozīmētu, ka valsts nesaglabātu vairākumu, bet pēc šīm sarunām nolēmām, ka Satiksmes ministrijai (SM) dodam tiesības turpināt sarunas ar šo stratēģisko investoru, lai nodrošinātu veiksmīgu tālāko IPO procesu, " papildināja Siliņa.
Iepriekš "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka agrākais, kad varētu tikt pieņemts lēmums par "airBaltic" IPO norisi, ir šī gada otrajā pusē.
Gauss arī atzina, ka lēmuma pieņemšanai par IPO tiks veltīts nepieciešamais laiks, jo neviens nevēlas pieņemt lēmumu par IPO un pēc tam ciest neveiksmi.
Tāpat ziņots, ka "airBaltic" ir nolīgusi "STJ Advisors LLP" un "Superia Corporate Finance", kas konsultē plānoto IPO.
"airBaltic" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022. gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
Tāpat ziņots, ka "airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022. gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" – 2,03%.