"Tet" minētos paziņojumus 108 445 klientiem bija nosūtījis laika posmā no šī gada 27. februāra līdz 24. maijam.
SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš skaidroja, ka komersants drīkst veikt vienpusējus grozījumus elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā, bet galalietotājs par līguma grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda ir jāinformē vismaz mēnesi pirms šo grozījumu stāšanās spēkā.
"Šāds termiņš noteikts, lai nodrošinātu, ka tiek ievērotas galalietotāja tiesības izbeigt līgumu, pirms stājas spēkā plānotie grozījumi, tostarp paaugstināta cena par pakalpojumu vai mainīts tā apjoms.
SIA "Tet" galalietotājus par plānotajiem līguma grozījumiem informēja vidēji 27–30 dienas pirms to spēkā stāšanās, tā vienlaikus arī gūstot materiālu labumu no ātrākas līguma stāšanās spēkā," norādīja Tauniņš.
Vienlaikus "Tet" bija apņēmies risināt katra klienta pretenzijas individuālā kārtā, nevis, piemēram, izvēloties automātiskus risinājumus, un pārkāpuma sekas kopumā netika novērstas arī pēc tam, kad SPRK vērsās pie komersanta.
"Tet" ir tiesības SPRK padomes lēmumu pārsūdzēt 10 darbdienu laikā. Ja lēmums netiks pārsūdzēts, samaksātais naudas sods nonāks valsts budžetā.
SPRK aicināja elektronisko sakaru galalietotājus iepazīties ar savām tiesībām gadījumos, ja elektronisko sakaru komersants vienpusēji maina līguma nosacījumus. Patērētājam ir tiesības mēneša laikā no grozījumu saņemšanas dienas izbeigt elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu bez līgumsoda, ja tiek grozīts terminētajā līgumā iekļautais pušu saistību apjoms un grozījumi ir patērētājam nelabvēlīgi (piemēram, attiecībā uz piemērojamo maksu, tarifiem, elektronisko sakaru pakalpojuma saņemšanas ierobežojumiem, nodrošināto pakalpojumu kvalitātes prasībām, pārklājumu vai personas datu apstrādi).
Gadījumos, ja komersants ir piedāvājis pārāk īsu termiņu, līdz spēkā stājas jaunie līguma grozījumi, kā arī nepiedāvā līguma izbeigšanu bez līgumsoda, SPRK aicināja galalietotāju vērsties pie komersanta, lai tiktu ievērotas galalietotāju tiesības.
Iedzīvotājam ir tiesības vērsties pie komersanta arī gadījumos, ja viņa tiesību neievērošana notikusi pirms kāda laika un jaunie līguma nosacījumi jau stājušies spēkā.
Gadījumos, ja neizdodas vienoties ar komersantu, iedzīvotāju aicina ar sūdzību vērsties SPRK.