2020. gadā «Swedbank» peļņa Latvijā bija 89 miljoni eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

“Swedbank” peļņa Latvijā 2020. gadā bija 89 miljoni eiro. Salīdzinājumā ar gadu iepriekš, peļņa samazinājusies par 20 miljoniem eiro. Peļņas kritumu ietekmēja lielāki izdevumi un mazāki bankas ieņēmumi. Tāpat ietekmi uz peļņu atstājis arī lielāks līdzekļu apmērs, kas novirzīts kredītuzkrājumu veidošanai, informēja banka.

“Swedbank” tīrie procentu ienākumi ir samazinājušies par 2%, tomēr kredītportfeļa apmērs šajā laikā palicis stabils. Banka norādīja uz pieaugums mājsaimniecību segmentā, kur kredītportfelis palielinājies par 4%, kamēr uzņēmumiem portfeļa apmērs sarucis par 4%. Salīdzinot ar gadu iepriekš,

pērn ievērojami palielinājies noguldījumu apmērs – novērots kāpums par 20%.

Samazinoties ieņēmumiem no maksājumu un karšu apkalpošanas, tīrie komisiju ienākumi ir sarukuši par 6%. Tas tiek skaidrots ar Covid-19 radītajām pārmaiņām klientu ikdienas paradumos. Citi bankas ieņēmumi 2020. gada laikā ir kritušies par 11%, ko ietekmēja zemāki ienākumi apdrošināšanas un finanšu instrumentu darījumu jomā.

Tikmēr bankas kopējie izdevumi ir auguši par 3%. Izdevumus palielinājušas augstākas darba spēka izmaksas, kā arī atbilstības un risku funkciju stiprināšana. 2020. gada laikā arī turpinājušies nozīmīgi ieguldījumi digitālajos risinājumos.

Kredītuzkrājumi pērn ir sasnieguši 5 miljonus eiro. Salīdzinājumam – tādā pašā laika posmā pērn kredītuzkrājumos tika atbrīvoti 0,4 miljoni eiro.

Pērn “Swedbank” piešķīra kredītbrīvdienas vairāk nekā 72 00 klientu līgumiem, no kuriem 5400 bija privātpersonu līgumi.

“Neraugoties uz ekonomikas kritumu, kredītportfelis pērn spējis saglabāt 2019. gada līmeni – lielā mērā pateicoties privātpersonu aktivitātei. Saprotamu iemeslu dēļ daudzi uzņēmēji atliek investīciju lēmumus un attiecīgi arī aizņemšanos bankā, tomēr nozīmīgi palielinājies ''Swedbank'' piedāvāto digitālo risinājumu pielietojums, piemēram, interneta tirdzniecībā izmantotos e-komercijas risinājumus Latvijas uzņēmumi izmantojuši par 34% aktīvāk nekā gadu iepriekš,” paziņojumā medijiem norādīja “Swedbank” valdes priekšsēdētājs Reinis Rubenis.

Gada noslēdzošajā ceturksnī “Swedbank” turpināja uzlabot iespējas saviem klientiem izmantot bankas digitālos rīkus. Tika ieviesta iespēja piekļūt ''Swedbank'' internetbankai ar biometrijas palīdzību, ko ikdienā izmanto 210 tūkstoši bankas klientu Latvijā.

2020. gadā “Swedbank” pārvirzīja lielāko daļu pensiju ieguldījumu ilgtspējīgos fondos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti