2016. gadā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. 

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms samazinājās par 1%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,7%.

2016. gada decembrī, salīdzinot ar 2015. gada decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās palielinājās par 2%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms saruka par 6,3%, bet nepārtikas preču apgrozījums pieauga par 7,2%.

2016. gada decembrī salīdzinājumā ar 2015. gada decembri lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 37,3%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 11%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,5%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 8,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,1%).

Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 7,8%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,2%), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,5%). Autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums pieaudzis par 10,6 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,9%.

2016. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,3%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 3%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms – par 0,3%.

Apgrozījums krities nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika (par 9,6%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,4%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,7%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 1,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 0,7%).

Savukārt apgrozījums pieaudzis informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,5%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,6%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,1%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 0,9 %).

2016. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 17,7%. Gadu iepriekš – 2015. gada decembrī salīdzinājumā ar novembri – apgrozījums pieauga par 18,3%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti