Jau šobrīd bijušā "Metalurga" teritorija nav gluži mirusī zona, kur nekas nenotiek – neliela daļa jau ir iznomāta vairākiem uzņēmumiem gan noliktavu, gan ražošanas vajadzībām. Liepājas SEZ Infrastruktūras departamenta vadītāja vietnieks Viesturs Romānovs Latvijas Radio izrādīja noliktavu graudiem, kam blakus aizvīsies jaunā iela, ko drīzumā plānots sākt būvēt:
"Tagad jau te ir noliktava birstošajām kravām, kas ļoti intensīvi tiek izmantota. Ja labi sakrāmē, tad iet iekšā 20 000 tonnu. Vēlāk iet uz ostu Latvijas kravas, kas tiek atvestas ar mašīnām. Jaunais ceļš aiziet paralēli noliktavai ar nelielu nobrauktuvi uz šejieni."
Netālu no noliktavas atrodas arī vecie sliežu ceļi, kas tiks demontēti.
26. augustā objektu plānots nodot būvniekam, un drīzumā tiks demontēta arī bijušās rūpnīcas "Liepājas metalurgs" Brīvības ielas caurlaide, kur agrāk plūda rūpnīcā strādājošo rindas.
"Brīvības iela tiks noslēgta, te vairs iebraukt nevarēs. Plānojam, ka organizēsim visu iebraukšanu "Metalurga" teritorijā caur Meldru ielu, tur arī bija vēl viena vēsturiska caurlaide, kur veda sagataves, visas negabarīta kravas. Arī mēs būvniecības laikā izmantosim veco iebrauktuvi," skaidroja Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis ("Liepājas partija").
Projekts tiek īstenots, izmantojot Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu. Programma tika izveidota industriālo parku attīstībai Latvijas reģionos ar kopējo finansējumu 80 miljoni eiro.
"Piedalījāmies šajā konkursā, un esam piesaistījuši pirmos 10 miljonus. Protams, ar to nebūs pietiekami. Lai visu šo teritoriju attīstītu, vajag vēl vairāk, bet ar šo pirmo finansējumu izbūvējām trīs ielu kārtas.
Tiek izbūvēts arī elektroapgādes tīkls, kas ļaus jau diezgan lielu teritoriju padarīt piebraucamu, pieejamu, lai varētu jau piesaistīt pirmos investorus," sacīja Hmieļevskis.
Liepājas SEZ pārvaldnieks uzsvēra, ka šī projekta īstenošana būs sākums un iesāktais nākotnē jāturpina, lai sasniegtu mērķus par vēl viena industriāla parka izveidi Liepāja, kas aizstās bijušā "Metalurga" teritoriju ar zaļāku un videi draudzīgāku uzņēmējdarbību. Liela interese ir no enerģētikas sektora uzņēmumiem.
"Ņemot vērā šīs transformācijas, kas notiek visā Eiropā un globāli, mēs varam šajā vilcienā iekāpt, varbūt būt pirmrindnieki. (..) "Metalurga" teritorija būs tā, kur redzēsim pilnīgi cita tipa ražošanas uzņēmumus, kā esam pieraduši," sacīja Hmieļevskis.
Šobrīd plānotie ielu un visu nepieciešamo komunikāciju būvdarbi jāpabeidz līdz 2025. gada 31. decembrim.
Kopumā paredzēts izbūvēt ielas vairāku kilometru garumā, izbūvējot ūdensapgādi, sadzīves un lietus ūdens kanalizāciju, kā arī siltumapgādes tīklus. Vienlaikus ar ielu būvdarbiem tiks uzsākta arī elektroapgādes tīklu izbūve, ko veikts AS "Sadales tīkls".
2023. gadā Liepājas SEZ pārvalde noslēdza nomas līgumu ar SIA "Liepājas Steel", kas paredz līdz nākamā gada beigām demontēt un izvest elektriskās tēraudkausēšanas krāsni, kas nozīmētu pilnīgu metalurģijas laikmeta noslēgumu Liepājā.