Gaidāms, ka šoferi robežas blokādi atsāks pirmdien, 18. decembrī, plkst.14.
Viens no protesta akcijas organizatoriem Pāvels Ozigala "RMF24" sacīja, ka robežkontroles punkta blokādi varētu turpināt līdz 8. martam.
Lai gan pirmdien Polijas kravas auto šoferi pārtrauca bloķēt Jahodinas–Dorohuskas robežpunktu, svētdien rindu 70 kilometru garumā veido vairāk nekā 2000 kravas automašīnu un tajā jāpavada ap 100 stundām.
Pirmdien Dorohuskas pašvaldības vadītājs Voicehs Sava nolēma izklīdināt protestējošos kravas automašīnu šoferus. Viņi iesniedza pieteikumi jaunai protesta akcijai, tomēr saņēma atteikumu.
Šoferi pārsūdzēja pašvaldības lēmumu, un piektdien Ļubļinas apgabaltiesa apmierināja prasību, atļaujot atsākt robežas blokādi. Robežas bloķēšana varētu turpināties līdz 8. martam.
Līdz piektdienai robežkontroles punkta caurlaidība bija atjaunota gandrīz tādā līmenī, kādā bija pirms blokādes, izlaižot ap 650 automašīnu dienā.
Trīs robežpunktu blokādi Polijas kravas automašīnu šoferi sāka 6. novembrī, citstarp pieprasot, lai no jauna tiktu ieviests Eiropas Savienības atļauju režīms Ukrainas kravas auto, kas tika atcelts pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā. 22. novembrī blokāde sākās vēl vienā robežkontroles punktā, pār robežu atļaujot tikai tukšu un nelielu kravas automobiļu plūsmu.
KONTEKSTS:
Jau kopš 6. novembra turpinās poļu autopārvadātāju organizētā kravu transporta blokāde uz robežas ar Ukrainu, kā rezultātā izveidojušās milzīgas rindas abās pusēs robežai gan Ukrainas pusē, gan arī Polijā.
Polijas kravu pārvadātāji šādā veidā protestē pret, viņuprāt, negodīgo Ukrainas uzņēmumu konkurenci.
Poļu uzņēmēji vēsta, ka kaimiņvalsts transporta uzņēmumiem ir daudz zemākas izmaksas, tai skaitā atalgojums. Diskriminējoša esot arī elektronisko rindu sistēma Ukrainā, jo poļu pārvadātājiem jāgaida daudz ilgāk, pat ja reiss notiek bez kravas.
Novembra vidū protesta akcijai uz neilgu laiku pievienojās arī Slovākijas kravu pārvadātāji.