Video ar kurjeru, kurš atver ēdinātāja iepakotu ēdiena iesaiņojumu, kā arī blakus esošā kurjera uzvedība, ir plaši apspriests un izplatīts sociālajos medijos. Tas zināmā mērā ietekmējis arī ZM lēmumu noteikt prasības ēdiena piegādātājiem, apmācot viņus higiēnas pamatnoteikumos.
"Cilvēki vēlas, lai tie, kas piegādā, lai viņi ir apguvuši higiēnas prasības un lai viņi apguvuši elementārus, tā teikt, pamatprincipus, kā rīkoties ar pārtiku," skaidroja zemkopības ministrs Armands Krauze (Zaļo un Zemnieku savienība).
Šo ideju atbalsta arī Latvijas Restorānu biedrība, uzsverot, ka restorāniem prasības ir stingras.
"Tajā brīdī, kad mēs pēc visām šīm prasībām esam brīnišķīgi sagatavojuši ļoti garšīgu ēdienu, pieslēdzas kurjerdienesti, un tālāk mēs pilnīgi pazaudējam kontroli par gala iznākumu," atzina Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis.
ZM noteikumi vēl top. Nianses nav zināmas, taču ir skaidrs, ka kursi par higiēnas pamatprincipiem plānoti latviešu valodā. Lai gan kurjeriem kā pašnodarbinātajiem latviešu valoda būtu jāzina, lai sazinātos ar klientiem, realitāte ir pavisam cita.
"Visa apmācība notiek latviešu valodā, un par to vispār nevar būt šaubu, jo man liekas, ka attiecībā uz pārtikas kvalitāti un uz valodu, es domāju, šeit nekādu kompromisi nav pieļaujami," uzskata zemkopības ministrs.
Tikmēr restorānu biedrībā norāda, ka kompromisi, visticamāk, būs jāatrod.
"Mūsu mērķis jau droši vien nav visiem visiem pasaules iedzīvotājiem iemācīt latviešu valodu, bet nodrošināt kvalitatīvu, higiēnisku piegādes pakalpojumu," piebilda Jenzis.
Latvijā populārākās ēdienu piegādes pakalpojumu platformas ir "Wolt" un "Bolt". Gan "Wolt", gan "Bolt" rakstiskā atbildē norādīja, ka ir gatavi sadarboties ar ZM, tāpat strādājot arī proaktīvi, lai veicinātu higiēnas prasību izpratni kurjeru vidū. Vēl "Bolt", piemēram, plāno restorāniem izdalīt uz iepakojuma līmējamas uzlīmes, lai saņēmējs būtu pārliecināts, ka ēdiens pie klienta nonācis neskarts.