Aviošova laikā «airBaltic» pilotu akadēmija un «Diamond aircraft» paraksta līgumu par piecu lidmašīnu piegādi

Sestdien, 15. jūnijā, Liepājā notiekošā Baltijas starptautiskā aviošova laikā Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" pilotu akadēmija un Eiropas lidmašīnu ražotājs "Diamond aircraft" parakstīja līgumu, kas paredz līdz 2030. gadam akadēmijai piegādāt piecas mācību lidmašīnas, no kurām trīs lidmašīnas būs elektriskas.

Līgums, kura detaļas plašākai sabiedrībai netiek atklātas, jo tas satur komercnoslēpumu, esot nozīmīgs solis abu uzņēmumu tālākai sadarbībai.

"Mums ir ļoti sena sadarbība ar "airBaltic" pilotu akadēmiju, un varu teikt, ka viņi ir vieni no mūsu labākajiem klientiem. Mēs augstu novērtējam viņu lojalitāti mums,"

ekskluzīvā sarunā ar portālu LSM.lv sacīja "Diamond aircraft" pārdošanas direktore Džeina Vanga. 

Vai nākotnē populārākas kļūs pilnībā elektriskas lidmašīnas?

Nule kā parakstītajā līgumā minēts, ka divas lidmašīnas, kas tiks piegādātas, būs darbināmas ar aviācijas degvielu, bet trīs būs pilnībā elektriskas. 

"Pašlaik mēs aktīvi strādājam, lai sertificētu elektriskās lidmašīnas. Pašlaik varam teikt, ka sertifikācijas posms tiks noslēgts nākamā gada vidū. Kad tas tiks izdarīts, Latvija būs viena no pirmajām valstīm, kuras izmantos pilnībā elektriskas lidmašīnas," norādīja Vanga. 

Kad lidmašīnas tiks sertificētas lidojumiem Eiropas Savienībā, Latvijā par to uzraudzību būs atbildīga valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA). Tās pārstāvis Aivis Vincevs portālam LSM.lv skaidroja, ka visām lidmašīnām neatkarīgi no degvielas veida tiek veikta uzraudzība augstākajā līmenī.

"CAA atzinīgi novērtē, ka arī civilās aviācijas jomā aktīvi ienāk tehnoloģijas, kas rada mazāku ietekmi uz vidi. Tomēr uzraudzības pasākumi neatkarīgi no izvēlētā enerģijas veida tiks īstenoti tādā apmērā, lai nodrošinātu nemainīgi augstu civilās aviācijas lidaparātu lidojumu drošumu,"

sacīja Vincevs. 

Elektriskie "Diamond" modeļi būs nedaudz mazāki, un četras sēdvietas tiks aizstātas ar divām, lai samazinātu lidmašīnas svaru un paildzinātu lidojuma laiku. 

"Lidmašīnas izskatā būs tieši tādas pašas kā līdzšinējās akadēmijā izmantotās "DA40". Pašlaik paredzam, ka elektriskais modelis būs spējīgs lidot nedaudz vairāk par 70 minūtēm. Protams, es domāju, ka elektriskās lidmašīnas ir mūsu nākotne un ar laiku tās kļūs efektīvākas. Mēs par šo esam lepni, ka ne tikai mēs ejam līdzi jaunajām tehnoloģijām, bet to dara arī akadēmija," sacīja "Diamond aircraft" pārdošanas direktore.

Šovs vienkopus pulcē skatītājus no 25 dažādām pasaules valstīm

Šogad jau trešo reizi Liepājas lidosta ir mājvieta Baltijas valstīs lielākajam aviācijas šovam "Baltic international airshow", kas vienkopus pulcē ne tikai deviņu dažādu valstu dalībniekus, bet arī skatītājus, kuri šogad biļetes iegādājušies no vismaz 25 pasaules valstīm. Ja citus gadus aviošovā dominēja gaisa akrobātikas priekšnesumi, tad šogad izteikts pārsvars ir kaujas lidmašīnām. 

"Pasākumā ir tik daudz dalībnieku, ka mēs nevaram pateikt, kurš ir šī gada festivāla favorīts, jo mēs priecājamies par visiem. Ja kāds būtu jāizceļ, tad es izceltu Portugāles Gaisa spēku dinamisko lidojumu ar divām F-16 lidmašīnām, kā arī Vācijas Gaisa spēku priekšnesumu ar diviem "Eurofighter" iznīcinātājiem, kuri pašlaik dislocēti Lielvārdes militārajā bāzē,"

sarunā ar portālu LSM.lv pauda aviošova rīkotājs Artūrs Šlosbergs. 

Tāpat aviošova skatītājus priecē Zviedrijas un Čehijas gaisa spēku iznīcinātāji "Grippen".

Šogad viena no festivāla galvenajām zvaigznēm ir Karalisko Gaisa spēku izpletņlēcēju komanda no Lielbritānijas "Falcon", kas atzīta par vienu no labākajām pasaulē un precīzākajām komandām. Izpletņlēcēji lēca no "Airbus" A400M transporta lidmašīnas – tā ir lielākā lidmašīna, kas viesojusies aviošovā. 

"Ir ļoti svarīgi izvēlēties īsto datumu, kad dalībniekiem ir brīvs. Nav noslēpums, ka aviošovi Eiropā notiek bieži un daudz. Mēs ļoti rūpīgi pārskatījām kalendārus un, piemēram, ar "Falcon" komandu sākām runāt jau pēc pērnā šova beigām, lai viņus dabūtu uz Liepāju. Esam priecīgi, ka tas izdevās un viņi var priecēt skatītājus Liepājā," sacīja Šlosbergs. 

Par aviošovu interesi izrāda arī Katara

Aviošovam topot plašākam un zināmākam, kļūst ne tikai nedaudz vieglāk uzrunāt dalībniekus, lai viņi piedalītos šovā, bet par to sāk izrādīt interesi arī citu valstu pārstāvji. 

Portālam LSM.lv zināms, ka aviošova pirmajā dienā to apmeklējusi īpaša delegācija no Kataras Gaisa spēkiem, kuru vadījis Gaisa spēku ģenerāļa vietnieks. Zināms, ka viņiem redzētais paticis, bet no plašākiem secinājumiem aviošova rīkotāji atturas.

"Ar katru nākamo gadu, protams, ja šovs turpināsies, mēs ceram paplašināt dalībnieku skaitu, sniedzot skatītājam pasaules līmeņa pieredzi Liepājā," piebilda Šlosbergs, norādot, ka viens no nākotnes mērķiem pavisam noteikti būtu uz Liepāju atvest Lielbritānijas Karalisko Gaisa spēku "Red Arrows" pilotus.

 

Aviācijas šovs arī platforma starptautiskām sacensībām

Pirmo reizi Baltijas valstīs notika "Air Masters Cup Freestyle Aerobatics Series" sacensības. Sestdien, 15. jūnijā, aizvadīti kvalifikācijas lidojumi, bet īstā sacensību diena būs svētdien, 16. jūnijā. Sacensībās piedalās astoņi sportisti no Čehijas, Lietuvas, Francijas, Austrālijas un citām valstīm. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti