Tomēr, salīdzinot šā gada deviņus mēnešus ar pērnā gada attiecīgo periodu, "airBaltic" apgrozījums palielinājies par 12,7 %. Lielāko daļu veidoja ienākumi no pasažieriem, tostarp biļešu iegādes. Daļa ienākumu bija no lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumiem. Lidsabiedrība līdz septembrim pārvadājusi vairāk nekā 3,8 miljonus pasažieru, kas ir par 11,4 % vairāk nekā pērn pirmajos deviņos mēnešos. Bet akciju sākotnējais publiskais piedāvājums ir pārlikts uz vēlāku laiku.
"Akciju sākotnējais publiskais piedāvājums sāksies tad, kad mēs to paziņosim. Mēs paredzam, ka tas varētu notikt 2025. gada pirmajā pusē. Būtībā mēs esam gatavi – "airBaltic" ir stāsts, moderna flote, vadības komanda, kā arī aviokompānija var dubultot savu lielumu.
Mēs esam sagatavojušies, bet ir vajadzīgi arī atbilstoši tirgus apstākļi," atzina Gauss.
Gauss uzsvēra, ka nekas netiek kavēts, un norādīja, ka diskusijas ar investoru turpinās, neatklājot tā vārdu un potenciālo akciju skaitu, ko tas varētu iegādāties.
KONTEKSTS:
Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" šī gada maijā paziņoja, ka emitējusi 5 gadu un 3 mēnešu nodrošinātās obligācijas 340 miljonu eiro apmērā ar 14,50% procentu likmi.
No kopējās obligāciju summas par 290 miljoniem eiro obligācijas iegādājās privātie investori, bet valsts iegādājās obligācijas par 50 miljoniem eiro.
Savukārt ar akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) biržā "airBaltic" plāno piesaistīt aptuveni 300 miljonus eiro.
Valdība 30. augustā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Patlaban ar "airBaltic" stratēģisko investoru nenotiek sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO vai ejot uz IPO, kā arī, iespējams, līdzdalību IPO. Vairāki mediji minējuši, ka stratēģiskais investors varētu būt Vācijas aviokompānija "Lufthansa".