Būvniecības darbi sākās augustā, un šobrīd norit kravu pārkraušanas un uzglabāšanas laukuma izveide, kā arī pievedceļa izbūve uz dzelzceļu. Pirmie cementa slāņi jau ir uzklāti.
"Faktiski šeit ir 44 000 kvadrātmetru lielais kravu pārkraušanas un uzglabāšanas laukums, kas tiek veidots no betona plātnēm ar augstu nestspēju, ai šeit būtu iespējams gan izvietot, gan pārkraut konteinerus, gan arī citas smagas kravas," stāstīja AS "A.C.B." valdes priekšsēdētājs Pēteris Lejnieks.
Būvlaukumā aktīvi darbojas vairāk nekā 30 tehnikas vienības un vairāki desmiti strādnieku.
Parks jāizveido līdz nākamā gada beigām, bet paralēli tam tiek meklēti investori, kuri varētu attīstīt ražošanu, slēdzot apbūves tiesību līgumu no 45 gadiem līdz 70 gadiem atkarībā no investīciju apjoma. Interese esot, pašlaik pretendenti iesniedz pieteikumus izsolei.
"Mēs paši esam definējuši vairāk būt kokapstrādes uzņēmumi. Un, jā, interese ir, jo šeit, kā es saku, ir ļoti laba vieta, ir ļoti labas inženierkomunikācijas, ir dzelzceļš, kas ļoti interesē tieši, piemēram, kokapstrādes uzņēmumiem, kuriem ir nepieciešami lieli kravu pārvadājumi," teica Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks ("Valmierai un Vidzemei").
Pašvaldībā lēš, ka ekonomiskie ieguvumi būs, jo to pierāda citi projekti.
"Vienā projektā, kas mums bija, 10 gadu laikā apgrozījums pieaudzis par 100 miljoniem, tad jūs paši varat parēķināt, ko tas nozīmē Latvijas ekonomikai, ka uzņēmumi, kas darbojas projekta teritorijā, veido šādu apgrozījumu," norādīja vietvaras vadītājs.
Parks radīs jaunas darbavietas. Piemēram, blakus esošajā teritorijā, kas aptver 26 hektārus, savu darbību plāno uzsākt Igaunijas investors "Fibenol." Uzņēmums iecerējis ieguldīt līdz pat 700 miljoniem eiro, un sagaidāms, ka tas radīs aptuveni 150 jaunas darbavietas.
"Konkrētā rūpnīca tiek likta šajā teritorijā uz papīra, un viņiem arī šobrīd jāiziet viss, kas saistīts ar vides jautājumiem, jo viņiem ir konkrēta tehnoloģija, tātad arī ietekmes uz vidi novērtējums. Tas diemžēl Latvijā šobrīd var aizņemt līdz pat pusotram gadam, tā kā faktiski, skatoties optimistiski, tad, izejot šīs procedūras, kas viņiem ir jāuzzīmē un jāiziet, – principā ir plāns, ka 2026. gadā viņi sāks būvēt," sacīja Baiks.
Parkā būs pieejamas trīs teritorijas rūpnieciskai attīstībai. Paredzēts, ka izsole norisināsies 11. decembrī. Parka izmaksas ir ap 22 miljoniem eiro, no kuriem 20 miljoni nāk no Eiropas Atveseļošanas fonda.