Pusdiena

Šadurskis: RD plāni apstrīdēt pedagogu atalgojuma reformu ir priekšvēlēšanu aģitācija

Pusdiena

Karimova veselības stāvoklis aizvien neskaidrs; eksperti spriež par pēcteci

12. reizi meklēs eksportspējīgāko produktu ražotājus

12. reizi meklēs eksportspējīgāko produktu ražotājus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Sākot no otrdienas, 30.augusta, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) gaida pieteikumus konkursam „Eksporta un inovāciju balva”. Iepriekšējos gados konkursa laureātu vidū bijuši tādi Latvijā pazīstami uzņēmumi kā, piemēram, akciju sabiedrība „UPB”, „Olainfarm” un „Dobeles dzirnavnieks”.

Ar mērķi kliedēt mītu, ka Latvijā nav ražošanas, un parādīt, ka arī Latvijas uzņēmēji spēj radīt produktus, kas ir konkurētspējīgi, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra jau 12. reizi organizē konkursu „Eksporta un inovāciju balva”.

"Konkurss notiek divās kārtās. Pirmajā kārtā mēs izvērtējam uzņēmuma iesniegto informāciju, statistikas datus un informāciju, kas ir pieejama publiskajā vidē, tad izvēlamies katrā kategorijā piecus līdz astoņus uzņēmumus, kuriem rādītāji ir vislabākie,” potenciālo laureātu izvērtēšanas procedūru skaidro ilggadēja konkursa žūrijas locekle, LIAA Ārējās tirdzniecības departamenta vadītāja Aija Jaunzeme.

„Pēc tam notiek žūrijas komisijas sēde, kurā mēs izvērtējam, diskutējam par statistikas datiem, ko iegūstam no uzņēmumu anketām, un izvēlamies ar kopīgu žūrijas komisijas lēmumu, kurus uzņēmumus virzām uz nākamo kārtu. Pēc tam nākamajā kārtā žūrija brauc apmeklēt šos uzņēmumus, tie var būt pat trīsdesmit uzņēmumi, pie kuriem žūrija brauc, uzklausa viņus, skatās uzņēmuma prezentāciju - kā viņš sevi pasniedz, iepazīstas ar ražotni,” norāda Jaunzeme.

Žūrijas komisijas loceklis, Rīgas Tehniskās Universitātes (RTU) rektora vietnieks biznesa un inovāciju jautājumos Antons Kiščenko par sarežģītāko uzskata kategoriju „Inovatīvākais produkts”. „Mēs ne vienmēr īsti saprotam šī termina jēgu. Dažkārt uzņēmumi uzskata, ka jauninājumi, ko uzņēmējs sāk ražot, ir inovācija, bet mēs gribētu redzēt tiešām uz zināšanām balstītus, jaunus produktus, kuri ir zinātnieku vai izgudrotāju radīti, atraduši pielietojumu uzņēmējiem, un rezultāts rāda naudas pienesumu, tos eksportējot uz ārpusi. To ļoti gribētos redzēt. Iepriekšējās reizēs bija, bet ne tik spilgti piemēri,” sacīja Kiščenko.

Viņš vēl piebilst, ka inovatīvs produkts nebūt nenozīmē augstās tehnoloģijas – tikpat labi šajā kategorijā var startēt jaunu pārtikas produktu vai citu plašam patēriņam paredzētu produktu ražotāji.

Kiščenko cer „Eksporta un inovāciju balvas” potenciālo nominantu lokā ieraudzīt arī jaunus uzņēmumus. „Gribētos redzēt jaunus uzņēmumus, nesen dibinātus – pirms diviem trim gadiem, kas veiksmīgi ir uzsākuši savu darbību un kuriem ir tiešām labi eksportspējas rezultāti,” atzīmē Kiščenko.

Eksporta un inovāciju balva tiek piešķirta nominācijās „Eksportspējīgākais komersants” lielo, kā arī mazo un vidējo komercsabiedrību grupās, „Importa aizstājējprodukts”, „Inovatīvākais produkts”, „Rūpnieciskais dizains” un „Eksporta čempions”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti