Krustpunktā

Krustpunktā: Valsts policijas darbs pēdējā laikā: kā nepazaudēt sabiedrības uzticību

Krustpunktā

Krustpunktā: Cīņā par prezidenta krēslu ir oficiāli sākusies

Krustpunktā iztaujājam uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētāju Džinetu Innusu

Rīgas sabiedriskajā transportā nākamgad varētu ieviest jaunu biļešu sistēmu

Pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" iecerējis līdz nākamā gada beigām ieviest jaunu sabiedriskā transporta biļešu sistēmu. Uzņēmuma priekšsēdētāja Džineta Innusa Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" skaidroja, kādas būtu jaunās sistēmas izmaksas un kā tā atšķirsies no esošās. 

Šobrīd galvenā sistēmas problēma ir tās vecums – iekārtas sāk izsmelt savu resursu. Tādēļ pašvaldības uzņēmums iecerējis iegādāties modernu biļešu sistēmu.

"Jebkura iepirkuma procedūra aizņem apmēram gadu.

Neloloju ilūzijas, ka varētu sistēmu iepirkt ātri un vienkārši. Vismaz nākamais gads paies līdz lēmuma pieņemšanai.

Mēs ceram uz diezgan lielu piedāvājumu konkurenci, strādājam pie tā, lai tehniskā specifikācija pretendentiem būtu pēc iespējas saprotama," skaidroja Innusa. 

Uzņēmums cer atrast risinājumu, lai pāreja uz jauno biļešu sistēmu notiktu pēc iespējas lietotājiem draudzīgākā veidā. Pārejas periodam ir jābūt pietiekami lielam, lai esošie klienti, aptuveni 600 000 pasažieru, varētu nomainīt personalizētos e-talonus, skaidroja uzņēmuma vadītāja.

"Šobrīd kopā ar visām pārdošanas izmaksām, biļešu iegādes un loģistiku, izdali un apkalpošanu esošā sistēma maksā 3,2 miljonus eiro gadā atkarībā no tā, kādas darbības sistēmā tiek veiktas. Sistēmu uztur "Rīgas satiksme", norādīja Innusa.

Viņa arī atklāja aplēses par jaunās sistēmas izmaksām: "Pagājušā gada sākumā veiktā tirgus izpēte liecina, ka astoņi pretendenti piedāvā jaunu sistēmu. Cena svārstās no 8 līdz 15 miljoniem par visu sistēmu kopā – pati sistēma, iekārtas, uzstādīšana un ieviešana. Uzturēšanas izmaksas atkarīgas no tā, ko gribam darīt ar sistēmu."

Uzņēmuma vadītāja skaidroja, kāda būtu jaunā biļešu norēķinu sistēma. "Sistēmai ir jābūt ar dažādām norēķinu iespējām, kas nav bāzēta uz papīru vai e-talonu.

Mēs paši izbaudām iespēju, kaut kur aizbraucot prom, nopirkt biļeti un norēķināties ar kredītkarti, maksājot uzreiz uz vietas.

Tā strādā visas biļešu sistēmas, mums vienkārši šobrīd nav iespējas to nopirkt, jo nav iespējas esošo sistēmu mainīt un uzlabot. Jaunās sistēmas galvenais uzdevums būs samaksas un reģistrācijas dažādība," uzsvēra Innusa.

KONTEKSTS: 

Galvaspilsētā sabiedriskā transporta biļešu sistēmu daudzus gadus apkalpoja "Rīgas satiksmes" meitas uzņēmums "Rīgas karte", kas daudzkārt saņēma pārmetumus. "Rīgas satiksme" atteicās no "Rīgas kartes" pakalpojumiem, sistēmu tagad uzturot "Rīgas satiksmei".

Pērn uzņēmums prognozēja, ka jaunā sistēma varētu būt spēkā no 2025. gada. 

Valsts kontrole  pirms vairāk nekā septiņiem gadiem lēsa, ka gandrīz pat piektdaļa no vienas biļetes cenas ir nepamatota. Šogad biļešu cenu sistēma tika nomainīta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti