Pārvads ļaus kravas automašīnām ērtāk nokļūt ostā
Pārvadu taisās būvēt Daugavas labajā krastā, savienojot Sarkandaugavu ar Kundziņsalu. Tas būs turpinājums Austrumu maģistrālei un Daudersalas pārvadam. Pa šo Kundziņsalas pārvadu kravas mašīnas krietni ērtāk varēšot nokļūt ostā, Sarkandaugavā nebraucot pa intensīvo Ganību dambi un Uriekstes ielu.
Kundziņsalas pārvads garuma ziņā būšot līdzīgs pērn atklājam Daudersalas pārvadam, kas stiepjas virs dzelzceļa līnijas Rīga–Skulte. Tātad aptuveni puskilometru garš. Kundziņsalas pārvads stiepsies pāri Sarkandaugavai (Daugavas labā krasta attekai), kas ir Daugavas daļa.
Jaunais pārvads izmaksās vairāk nekā 82 miljonus eiro, no kuriem 23 miljoni ir valsts finansējums, bet pārējie teju 60 miljoni eiro ir valsts aizņēmums, kas Rīgai būs jāatdod 30 gadu laikā.
Rīgas parādsaistības pieaugs
Rīgas parādsaistības patlaban ir 560 miljoni eiro. Tātad līdz ar jaunām saistībām galvaspilsētas parāds palielināsies.
"Tas jau ir tikai normāli, ka pilsēta uztur infrastruktūru un aizņemas tam finansējumu," norādīja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības".
"Mūsu saistību apjoms ir gana stabils, mums šobrīd [ir] 11% pret budžetu. Finanšu ministrijas noteiktais limits pašvaldībām ir 20%,
tātad mēs esam faktiski kaut kur pusē no tā limita. Mums tikko "Rīgas ūdenim" starptautiskās reitingu aģentūras veica novērtējumu, un līdz ar "Rīgas ūdeni" arī pašvaldība tika vērtēta. Mums bija A3 reitinga novērtējums ar stabilu ilgtermiņa izaugsmes novērtējumu," stāstīja mērs.
"Tā kā Rīgas finanšu situācija ir ļoti, ļoti stabila, un pat teiktu, ka mēs varētu atļauties arī uzņemties lielākas saistības, ja tas būtu nepieciešams," rezumēja Ķirsis.
Viņš stāstīja, ka pirms vairākiem gadiem Kundziņsalas pārvadu bija plānojusi īstenot Satiksmes ministrija un Brīvostas pārvalde, bet līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā būvnieks projektu pameta. To īstenot apņēmusies dome, sakot, ka ir spērusi soli pretim valdībai.
Kundziņsalas biedrības vadītājs: Šis nav Top10 projekts
Vai Rīgai vajadzēja uzņemties tik lielas saistības – Rīgas apkaimju alianses vadītājs un Kundziņsalas apkaimes biedrības vadītājs Māris Jansons sacīja, ka tas ir labs jautājums.
"Es saprotu Rīgu, kad tā kā saka, ka tagad ostai nebūs liela slodze tuvākajos piecos, desmit gados, bet 30 gados droši vien, ka būs, un tas atmaksāsies.
Bet man tik un tā liekas, ka šis nav Top10 projekts Rīgai, kuru būtu vajadzējis taisīt.
Es redzu, ka Rīga to dara tikai tāpēc, ka Rīgas brīvosta iesāka un nepabeidza, un tas bija sasaistīts ar Daudersalas pārvadu. Rīgai draud Eiropas naudas zaudēšana tāpēc, ka tas bija salikts vienā veselumā," sprieda Jansons.
Sākt būvēt Kundziņsalas pārvadu pašvaldība taisoties šogad, bet, cik ilgi to darīs, Ķirsis nevēlējās saukt, lai gan vēl jūnija beigās teica, ka būvdarbi notiks kādus divus gadus.