«Eiropas Dzelzceļa līnijas»: 39 miljonu eiro parāds «Rail Baltica» būvniekiem sācis sarukt

Vērienīgā dzelzceļa projekta ieviesējs Latvijā, uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas", būvniekiem beidzot sācis izmaksāt naudu par būvdarbu sadārdzinājumu un pērn padarītiem darbiem. No vajadzīgajiem 39 miljoniem eiro, kas valsts makā vēl jāatrod, "Eiropas Dzelzceļa līnijas" no pieejamā finansējuma Centrālās stacijas būvniekam šodien izmaksājis ap astoņiem miljoniem eiro. Taču, kad atdos visu parādu, skaidri nav zināms.

«Eiropas Dzelzceļa līnijas»: 39 miljonu eiro parāds «Rail Baltica» būvniekiem sācis sarukt
00:00 / 02:26
Lejuplādēt

Dienu pirms termiņa, kad nenomaksāto rēķinu dēļ uzņēmumam "Eiropas Dzelzceļa līnijas" teorētiski būtu pienākums iesniegt maksātnespējas pieteikumu, būvnieku apvienība "BERERIX" šodien saņēmusi gandrīz astoņus miljonus eiro. 

"Ja vēl pirms kādām nedēļām situācija tiešām bija ļoti kritiska – faktiski apmaksu gaidīja pāri par simt apakšuzņēmēju, tad šobrīd par 98% tā situācija ir atrisināta. Mēs vēl joprojām – nozare, apakšuzņēmēji, partneri – finansējam šo projektu. To ir svarīgi saprast, ka tas nav pieņemami vispār. (..) Domāju, ka mēs būtu gatavi gaidīt pāris nedēļas, tad, protams, kādai no summām atkal būtu jānāk mūsu virzienā.  Pretējā gadījumā nezinu, tad redzēs. Es nevaru izslēgt, ka mums darbus nāksies ļoti būtiski palēnināt," atzina būvnieku apvienības izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš. 

Kopumā par paveiktajiem darbiem un būvdarbu sadārdzinājumu "Eiropas Dzelzceļa līnijas" būvniekiem ir parādā 39 miljonus eiro.

Kad atdos visu parādu, uzņēmumā nezinot, taču maksātnespējas procesu "Eiropas Dzelzceļa līnijas" neuzsāks – norādīja uzņēmuma vadītājs Ēriks Diļevs.

"Šobrīd mēs skatāmies, kā steidzamības kārtā, paralēli virzot uz Ministru kabinetu informatīvo ziņojumu par abām stacijām, varam izmantot citus finanšu avotus. Varbūt, kur ir pieejama kaut kāda rezerve, vai pārdalīt, kā attiecīgi piesaistīt šīs summas nosegšanai, lai neietekmētu būvniecības darbu procesu un lai neiestātos tiesiskās sekas," skaidroja "Eiropas Dzelzceļa līniju" vadītājs.

Satiksmes ministrijā sacīja, ka projektam nauda ir pieejama tikai bāzes tēriņiem, taču nosegt būvdarbu sadārdzinājumu budžetā naudas nav, tāpēc vērsušies pie valdības.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe gan mierināja, ka iespēju pārtraukt būvdarbus viņi nepieļauj.

"Šobrīd visi pirmie soļi jau ir sperti. Šī nauda ir jāmeklē valsts budžetā. Problēma varbūt bija tajā, ka, apzinoties, ka finansējuma nav, mēs turpinājām pasūtīt darbus tādos apjomos, kā mēs sākotnēji plānojām, nerēķinoties ar to, ka mums varētu rasties deficīts," teica Satiksmes ministrijas pārstāve.

Austrupe cer, ka trūkstošo naudu budžetā izdosies atrast šomēnes, taču sarunas varot ievilkties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti