Treija-Masī sacīja, ka šīs nav pirmās Latvijas dienas Japānā. “Bet šīs ir ļoti īpašas. Tās notiek gadā, kad Latvija un Japāna atzīmē attiecību un draudzības simtgadi,” teica vēstniece.
Organizējot Latvijas dienas, nācās rēķināties ar Covid-19 dēļ ieviestajiem ierobežojumiem, tostarp ieceļošanas ierobežojumiem. Pasākumi norisinās divas nedēļas, ir izveidots Latvijas ēdienu “pop-up” restorāns un veikals, kuros pieejamas rotas, adījumi, lina izstrādājumi, arī pārtikas produkti.
“Mēs redzam, ka Japānas cilvēkiem ir liela interese par visiem šiem izstrādājumiem. No pārtikas produktiem īpaši populāra ir rupjmaize, šokolāde un zāļu tējas,” pastāstīja Treija-Masī.
Nedēļas nogalē notika koncerti, kuros Japānas sabiedrību iepazīstināja ar mūziķiem, kam ir sadarbība ar Japānu. “Japāņu klausītāji bija ļoti pretimnākoši un ļoti ieinteresēti,” piebilda vēstniece. Uzstājās arī Japānas mūziķi, kuriem jau ir kāda sadarbība ar Latviju.
Latvijas “pop-up” restorānu un veikalu ik dienu apmeklē aptuveni 500 cilvēku, bet koncertus nedēļas nogalē apmeklēja apmēram 10 000 cilvēku.
Latvijas dienu Japānā mērķis ir uzturēt interesi tajos cilvēkos, kas ar Latviju jau ir pazīstama, kā arī mēģināt piesaistīt jaunus cilvēkus.