Vācija varētu ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu uz autostrādēm līdz 120 km/h

Vācijā apsver iespēju ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu uz autostrādēm jeb autobāņiem līdz 120 kilometriem stundā (km/h), lai mazinātu izmešus un sasniegtu klimata mērķus. Patlaban daudzviet uz vācu lielceļiem nav nekāda ātruma ierobežojumu. Par pretrunīgi vērtēto priekšlikumu ziņo vācu mediji, atsaucoties uz vides aģentūras iekšējo dokumentu.

ĪSUMĀ:

  • Vācijas Federālā vides aģentūra ierosina ātruma ierobežojumu uz autobāņiem - 120 km/h.
  • Priekšlikuma mērķis ir samazināt CO2 izmešus.
  • Vācijā ir ceļi bez ātruma ierobežojumiem, bieži tur ātrums lielāks par 200 km/h.
  • Aģentūra pieļāva arī strauju degvielas akcīzes nodokļa pieaugumu.
  • Priekšlikumi jau izraisīja skaļas debates Vācijā.
  • Merkeles valdība līdz šim gan noraidījusi šādus priekšlikumus.
  • Iepriekš Nīderlande samazināja maksimālo ātrumu no 130 uz 100 km/h.
  • Tikmēr Briselē ir plāni noteikt visā pilsētā standarta ātruma ierobežojumu - 30 km/h.

 

Ieviest ātruma ierobežojumus uz Vācijas automaģistrālēm jeb autobāņiem ierosinājusi valsts Federālā vides aģentūra. Ideja ir daļa no priekšlikumiem, kuru mērķis ir samazināt ogļskābās gāzes CO2 izmešus uz Vācijas ceļiem un sasniegt valsts izvirzītos klimata mērķus. Par to ziņo izdevums “Süddeutsche Zeitung”, atsaucoties uz nepublicētu aģentūras iekšējo dokumentu.

Vācija varētu ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu uz autobāņiem līdz 120 km/hGints Amoliņš

Valsts vēlas līdz 2030. gadam CO2 izmešus samazināt par 55%, salīdzinot ar 1990. gadu.

Vācija ir pazīstama ar automaģistrāļu posmiem, kuros nav nekāda ātruma ierobežojuma, un bieži vien autobraucēji traucas ar ātrumu, kas ir lielāks nekā 200 km/h.

Taču Federālā vides aģentūra rosina, ka uz visiem Vācijas ceļiem maksimālais ātrums nevar būt lielāks par 120 km/h.

Starp priekšlikumiem ir arī straujš akcīzes nodokļa pieaugums dīzeļdegvielai nākamo desmit gadu laikā, tāpat arī benzīnam.

Šādi priekšlikumi noteikt ātruma ierobežojumus uz autobāņiem jau ir izraisījuši skaļas debates Vācijā, un paredzams, ka arī turpmāk tās nerimsies.

Vācijas kancleres Angelas Merkeles valdība līdz šim gan noraidījusi šādus priekšlikumus. Šī gada sākumā valdība paziņoja, ka tai nav plānu ieviest ātruma ierobežojumus uz autobāņiem. Toreiz valdības norīkota komisija bija rosinājusi ieviest 130 km/h ierobežojumu.

Un vēl nesen oktobrī Vācijas parlaments balsojumā noraidīja Zaļo partijas priekšlikumu par 130 km/h ierobežojumu. Plāna rosinātāji teica, ka tas uzlabos satiksmi, drošību un mazinās piesārņojumu, bet kritiķi to noraidīja kā bezjēdzīgu priekšlikumu.

Vācija nav vienīgā Rietumeiropas valsts, kurā ar mērķi samazināt izmešus un uzlabot gaisa kvalitāti rosina samazināt ātrumu uz lielceļiem. Nīderlande pagājušajā mēnesī nolēma maksimālo ātrumu uz tās automaģistrālēm dienas laikā ierobežot līdz 100 km/h.

Patlaban tas ir 130 km/h, un pēc izmaiņu ieviešanas ar šādu ātrumu joprojām varēs braukt tikai naktī. Nīderlandes mediji ziņoja, ka izmaiņas plānots ieviest jau nākamgad. Premjers Marks Rute atzina, ka nevienam tas nepatīk, bet piebilda, ka tas ir nepieciešams.

Tikmēr Beļģijas galvaspilsētā Briselē ir plāni noteikt, ka visā pilsētā standarta ātruma ierobežojums ir 30 km/h. Izņēmumi būs nozīmīgāki ceļi un ielas, kuros būs atļauti 50 km/h, un atsevišķos posmos 70 km/h. Briseles varasiestādes plānus pamato ar nepieciešamību uzlabot pilsētas iedzīvotāju dzīves kvalitāti un satiksmes drošību, samazināt trokšņu līmeni un gaisa piesārņojumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti