Brisele cenšas panākt, lai tuvākajos gados par trešdaļu samazinātos automašīnu radītais piesārņojums atmosfērā. Tas nozīmē, ka autoražotājiem tuvākajā nākotnē būs jārada daudz zaļāki un ekonomiskāki spēkrati. Vides organizācijas Eiropas Komisijas priekšlikumus uztvērušas ar atzinību, kamēr autoražotāju kompānijas neslēpj iebildumus.
Eiropas Komisijas rosinājums paredz, ka jau 2020. gadā pa Eiropas ceļiem ripos automašīnas, kuru atmosfērā raidītais piesārņojums būs gandrīz divreiz mazāks, nekā tagad. Turklāt, kā apgalvo Brisele, autovadītājiem zaļākas automašīnas ik gadu ļaus ietaupīt vismaz vairākus simtus latu uz degvielas rēķina un raugoties vēl plašāk, arī mazinās Eiropas atkarību no naftas importa. Ambiciozi, bet izpildāmi, tā saka Eiropas Savienības vides komisāre Konija Heidegārda:
"Jā, šis ir ambiciozs plāns, dažu gadu laikā karbona dioksīdu daudzumu samazināt gandrīz uz pusi, taču tas ir sasniedzams. Pēdējās nedēļās plašākās diskusijas ir bijušas par to, kā šos pūliņus sadalīt auto ražotāju vidē. Tas, ko Eiropas Komisija šodien piedāvā ir godīga un sabalansēta likumdošana, lai sasniegtu 2020. gada tīras vides mērķus."
Taču autoražotāji nebūt nav sajūsmā par šo Briseles iniciatīvu, un Eiropas institūciju gaiteņos izvērš aktīvu lobēšanas darbu. Tas tādēļ, ka jaunā Eiropas likumdošana paredzēs lielākas izmaksas, gan, lai izpētītu, kā radīt videi draudzīgākus spēkratus un galu galā tos izveidotu un laistu tirgū. Komisāre Heidegārda publiski ir noraidījusi bažas, ka Eiropas autoražotāji varētu apvienoties protestam, piebilstot, ka šos jaunumus nevajag zīmēt tik melnās krāsās, jo jau tagad tirgū ienāk arvien ekonomiskākas automašīnas.
Lai arī Vides aizstāvju organizācijas Briseles priekšlikumus uztvērušas atzinīgi, tomēr norādījušas, ka aprēķini samazināt kaitīgo izmešu daudzumu nonākšanu atmosfērā ir nepietiekami un, ka autoražotājiem, būs pienākums apgrozībā laist noteiktu daudzumu ekonomisko auto un tajā pašā laikā būs ļauts turpināt ražot ēdelīgos spēkratus. Vides aktīvisti uzskata, ka Brisele joprojām padodas auto rūpnieku lobijam.
Jāteic, ka Eiropas Komisijas rosinājumi likumiem ekoloģiskāku auto ražošanai vēl ir sākuma stadijā, jo tos vēl būs jāapstiprina gan Eiropas Parlamentam, gan Eiropas Savienības dalībvalstīm.