Uz klāja esošie cilvēki nav cietuši. Milzīgais kuģis ir 400 metru garš un 59 metrus plats; to pārvalda Taivānas transporta firma “Evergreen Marine”. Negadījuma dēļ ietekmēta vairāk nekā 100 citu kuģu kustība caur Suecas kanālu.
“Suecas kanālu šķērso desmit procenti visas pasaules tirdzniecības. Katru dienu aptuveni 50 kuģu izbrauc cauri. Kuģa uzsēšanās uz sēkļa nozīmē, ka satiksme pilnībā apstājusies, jo kanālā ir tikai viena josla. Tagad citi kuģi uzkavējas Suecas kanāla dienvidu un ziemeļu ostās. Jo ilgāk kanāls slēgts, jo vairāk Ēģipte zaudē naudu. Par katru kravas kuģi tā saņem ap 700 000 dolāru. Kuģiem stāvot, netiek piegādāta arī pārtika, degviela, rūpniecības preces uz Eiropu un Tālajiem Austrumiem. Tam var būt liela ietekme,” skaidroja bijušais jūrnieks, Kempbelas Universitātes asociētais profesors Salvatore Merkodžiljano.
Lai milzīgo kuģi noceltu no sēkļa, tika piesaistīti astoņi velkoņi, taču pagaidām tiem nav izdevies atbrīvot “Ever Given”. Ēģiptes varasiestādes, kas kontrolē Suecas kanālu, esot gatavas izmaksāt kompensāciju par citu kuģu aizkavēšanu.
Tā kā glābšanas darbi vēl turpinās, daļu kravas kuģu plānots novirzīt uz citiem jūras ceļiem. Piemēram, atvērta Suecas kanāla vecākā daļa. Bet citus apsver novirzīt uz jūras ceļiem, kas dodas apkārt Āfrikas kontinentam. Tur ceļš ir pat nedēļu ilgāks, kas, protams, rada zaudējumus.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir īsākais jūras ceļš starp Āziju un Eiropu, tas savieno Vidusjūru ar Sarkano jūru. Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem, pagājušajā gadā to šķērsoja gandrīz 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā miljardu tonnu kravu.