Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Lielbritānija pakāpeniski atceļ mājsēdi

Dienas ziņas

Top spēka zīmju stabs

Izdodas atbrīvot Suecas kanālu bloķējušo kuģi

Suecas kanālā iestrēgušo konteinerkuģi izdevies pilnībā nocelt no sēkļa

400 metru garo konteinerkuģi “Ever Given”, kas gandrīz nedēļu bija aizšķērsojis Suecas kanālu, pirmdien pēcpusdienā izdevies pilnībā nocelt no sēkļa, paziņoja Ēģiptes varasiestādes. Tas dod cerību, ka pavisam drīz izdosies atjaunot satiksmi vienā no pasaules nozīmīgākajiem ūdensceļiem. Suecas kanāla blokāde ir nodarījusi kaitējumu pasaules ekonomikai.

Specializētā bagarēšanas uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis pavēstīja, ka kuģis nocelts no sēkļa ap pulksten 16.05 pēc Latvijas laika un tas varēs turpināt ceļu caur Suecas kanālu, ziņo BBC.

Ēģiptes amatpersonas pirmdien  no rīta pauda cerību, ka milzīgais kuģis dienas laikā tiks pilnībā atbrīvots un būs iespējams atsākt kuģu kustību pa Suecas kanālu. Taču eksperti brīdināja, ka vēl ir pāragri priecāties.

200 tūkstošu tonnu smagais “Ever Given” uzskrēja uz sēkļa pagājušajā otrdienā. Sākotnēji izskanēja minējumi, ka tas noticis spēcīga vēja un smilšu vētras rezultātā, bet kuģa īpašnieki un Suecas kanāla pārvalde neizslēdz arī cilvēka kļūdas faktoru un tehniskas problēmas.

Blokādes dēļ pie kanāla ziemeļu un dienvidu izejas atrodas kopumā 369 kuģi, kuri gaida, kad atjaunosies satiksme svarīgajā ūdensceļā. Rindā gaida ne tikai konteinerkuģi, bet arī naftas un gāzes tankkuģi un sauskravu kuģi.

Apdraudēti tūkstošiem mājlopu

Dzīvnieku tiesību aizstāvji ir īpaši noraizējušies par līdz pat 20 kuģiem, kas pārvadā "dzīvo kravu": aitas un citus mājlopus, kuru skaits uz sastrēgumā iekļuvušajiem kuģiem varētu būt ap 200 000. Ja kuģi nesaņems papildus barības un dzeramā ūdens krājumus, dzīvnieki varētu iet bojā.

Transporta eksperts Spensers Velss norāda, ka Suecas kanāla darbības apturēšana ir trieciens pasaules tirdzniecībai, ko jau gadu smagi ietekmē Covid-19 pandēmija. Īpaši to izjūt enerģētikas sektors.

“Aptuveni 7% pasaulē pārdotās naftas piegādā caur Suecas kanālu, bet pašlaik tas nenotiek. Kuģiem ir iespēja braukt apkārt Āfrikai, bet tas nozīmētu par divām nedēļām ilgāku braucienu un daudz lielākas izmaksas. Kuģu apkalpēm ir jāpieņem lēmums: vai gaidīt rindā, kur ir vēl 300 kuģi, vai doties ilgākā braucienā?” viņš sacīja televīzijas kanālam “Al Jazeera”.

Kavējas degvielas piegādes

Suecas kanāla krīze ir ietekmējusi Sīriju, kuras ekonomiku smagi iedragājis jau desmit gadus ilgušais karš. Tās valdība paziņojusi, ka ir spiesta normēt degvielu, jo kavējas piegādes no Irānas.

Palīdzības organizācijas “Norvēģijas bēgļu padome” pārstāve Sama Hadida pauda satraukumu par Sīrijas valdības paziņojumiem.

“Valsts cieš no krīzes, jo ekonomikas sabrukums sāpīgi ietekmē Sīrijas un sīriešu ikdienas dzīvi. Bet degvielas piegāžu kavēšanās jau tā slikto situāciju padarīs vēl sliktāku,” Hadida sacīja televīzijas kanālam “Al Jazeera”.

Ziņas par “Ever Given” daļēju nocelšanu no sēkļa pozitīvi uztvēruši naftas un akciju tirgi. Ja iepriekšējās dienās naftas cenas pasaulē pieauga, tad pirmdien no rīta “Brent” markas naftas cena samazinājās par 2,1%, bet ASV jēlnaftas cena nokrita par 2,4%.

KONTEKSTS:

400 metru garais konteinerkuģis “Ever Given” 23. marta rītā spēcīga vēja ietekmē uzskrēja uz sēkļa un diagonāli aizšķērsoja Suecas kanālu. Rezultātā tika bloķēta kuģu satiksme abos virzienos. Iepriekš speciālisti sprieda, ka glābšanas darbu veicējiem, iespējams, būs vajadzīgas vairākas nedēļas, lai noceltu no sēkļa milzīgo kuģi, kas iesprūdis un aizšķērsojis Suecas kanālu.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt