Sadaļas Sadaļas

Panorāma

Par «nepieskaitīšanos» būs naudas sods

Panorāma

Lietuvā atkal liedz pārvietoties starp pašvaldībām

Suecas kanāla atbrīvošana var aizņemt vairākas nedēļas

Suecas kanāla atbrīvošana varētu ilgt pat vairākas nedēļas

Glābšanas darbu veicējiem, iespējams, būs vajadzīgas vairākas nedēļas, lai noceltu no sēkļa milzīgo kuģi, kas iesprūdis un aizšķērsojis Suecas kanālu. Ja nepatīkamās prognozes piepildīsies, tas būs kārtējais trieciens pasaules tirdzniecībai, kas smagi cietusi no gadu ilgušās Covid-19 pandēmijas.

Suecas kanāla pārvalde ir apturējusi kuģu iebraukšanu kanālā. Abos kanāla galos noenkurojušies 156 lieli konteinerkuģi, sauskravu kuģi, naftas un gāzes tankkuģi, radot lielāko sastrēgumu daudzu gadu laikā.

Kā pludmalē izmests valis

400 metru garais konteinerkuģis “Ever Given” otrdienas rītā spēcīga vēja ietekmē uzskrēja uz sēkļa un diagonāli aizšķērsoja Suecas kanālu. Rezultātā ir bloķēta kuģu satiksme abos virzienos.

Astoņi velkoņi kopš trešdienas mēģina nocelt no sēkļa milzīgo kuģi, bet pagaidām tas nav izdevies. Amatpersonas šo operāciju salīdzina ar pludmalē izmesta vaļa glābšanu.

Glābšanas darbu koordinēšanā iesaistījusies arī Japānas valdība, ņemot vērā, ka kuģis pieder Japānas pilsonim. Valdības pārstāvis arī atvainojies par svarīgā kanāla bloķēšanu.

“Mēs cenšamies atbrīvot kanālu sadarbībā ar vietējām amatpersonām un kuģa pārvaldītājiem, taču situācija ir ļoti sarežģīta. Turpināsim darīt visu iespējamo, lai kuģi atbrīvotu un situāciju ātri atrisinātu,” teica Japānas valdības pārstāvis Kacunobu Kato.

“Mēs no sirds atvainojamies par tik lielu problēmu radīšanu kuģiem navigācijā pa Suecas kanālu. Pašlaik nav informācijas par to, ka incidenta dēļ būtu cietis kāds no apkalpes vai noplūdusi nafta.”

Kravu īpašniekiem lieli zaudējumi

Uz kuģa bija 25 apkalpes locekļi, visi Indijas pilsoņi, kas incidentā nav cietuši.

Ja 220 000 tonnu smago kuģi tuvākajā laikā neizdosies nocelt no sēkļa, transporta uzņēmumiem no visas pasaules būs jāpārplāno kuģu maršruti.

Tādā gadījumā nāksies izvēlēties ceļu apkārt Āfrikai, un tas kuģu nonākšanu galamērķī var paildzināt pat par nedēļu, radot kravu īpašniekiem ievērojamus zaudējumus.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir īsākais jūras ceļš starp Āziju un Eiropu, tas savieno Vidusjūru ar Sarkano jūru. 193 kilometrus garais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem, ik gadu pa to pārvadā 12% no visām pasaules precēm. Pagājušogad caur Suecas kanālu izbrauca gandrīz 19 000 kuģu jeb vidēji vairāk nekā 50 kuģu dienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt