Pasaules panorāma

Naftas kritumu ietekmējošie faktori

Pasaules panorāma

Pasaules panorāma. Raidījums par ārpolitiku

Tūkstoši par vienu «Instagram» bildi

Speciāliste: Esam blogeru izmantošanai reklāmā augstākajā punktā

Arvien vairāk ietekmes iegūst blogeri, kuri izvieto video sociālajos tīklos un "Youtube", arī pelnot ar to. Komunikācijas speciāliste saka, ka esam blogeru izmantošanas kalna augstākajā punktā, bet to, kas notiks nākotnē paredzēt ir grūti.

Interneta ērā kļūt par atpazīstamu personu un miljonu cilvēku elku var, vien publicējot dažus video. Tā saucamie blogeri pēdējos gados arvien vairāk izkonkurē izklaides industrijas profesionāļu tūkstošiem vērto tehniku ar nekvalitatīviem, bet smieklīgiem video no mobilajiem telefoniem.

Vienlaikus, protams, blogeru industrija strauji attīstās, arvien vairāk tiek domāts par tehniku šajās platformās un jau ir pieejamas pat lekcijas, kā piesaistīt auditoriju, kādu saturu un pat kādās dienās un cikos publicēt "Instagram" materiālu.

Statistika rāda, ka izglītojoši video skatījumu ziņā nereti atpaliek no ķēmošanās un dažreiz pat stulbībām kameras priekšā. Šāds saturs vairāk ievelk jaunākas paaudzes sekotājus, kas arī lielākoties ir "Instagram" un "Youtube" mērķauditorija.

Tomēr apķērīgi blogeri spēj arī apvienot abas lietas, pasniedzot jauniešiem zināšanas skaisti mūsdienīgi audiovizuālā iepakojumā. Piemēram, Džons Grīns, kurš spējīgs iegūt pat desmit miljonus zināšanu kāru jauniešu skatījumus par tādām šķietami sausām tēmām kā agrārā revolūcija:

No nevienam nezināmai personai līdz miljoniem cilvēku elkam dažu gadu laikā kļuva Anastasija Ivlejeva no Krievijas. Viņa sāka ar īsiem video "Instagram", kuros rādīja  dzīvi bez glancētiem kadriem.

Cilvēkiem tas iepatikās, jo viņi šajos stāstos atpazina sevi. Šodien Ivlejeva ir populāra Ukrainas televīzijas raidījuma par ceļojumiem vadītāja. Viņai ir savs "Youtube" šovs, kurā viesojas šī brīža pieprasītākas personas. Paralēli tam Ivlejeva turpina veidot vieglo saturu "Instagram" un dalās ar savas dzīves aizkulisēm "Youtube".

"Pirms četriem gadiem es taisīju meitenēm manikīru. Toreiz man bija mērķis - izmācīties un taisīt stilīgu manikīru. Un tolaik reāli man nebija naudas. Ja man kāds pateiktu, ka pēc četriem gadiem es kļūšu par tik atpazīstamu cilvēku, es ilgi grieztu pirkstu pie deniņiem," stāsta Ivlejeva.

Arī reklāmdevēji sākuši vairāk pievērst uzmanību blogeriem. Bet pašas interneta zvaigznes nekautrējas par komerciāliem piedāvājumiem prasīt vairākus desmitus tūkstošu eiro.

"Cik ļoti efektīva ir reklāma pie blogeriem, ir grūti izvērtēt. Es domāju, ka daudzi uzņēmumi, arī lielās korporācijas vēl aizvien meklē atbildi, vai tas ir efektīvākais veids. Bet ir skaidrs, ka tas ir viens no ceļiem, kā sasniegt mūsdienu mērķauditoriju, kuri vairs neskatās televizoru, nelasa avīzes, ir ļoti grūti sasniedzami citos veidos. Viņi ļoti daudz laika pavada soctīklos. Līdz ar to - tas ir iemesls, kāpēc viņus reklāmdevēji mēģina tur atrast," komentē Latvijas Komunikācijas asociācijas prezidente Ieva Stūre.

Protams, kļūt par populāru internetā var vienā brīdī, tikpat ātri par tevi var aizmirst. Tāpēc blogeriem dienu dienā ir jāattīsta savi sociālie tīkli, piedāvājot saturu skatītājiem.

"Man šķiet, mēs esam tādā kalna augstākajā punktā, blogeru izmantošanas punktā, jo cilvēki sākuši beidzot  atpazīt, ka tā ir reklāma. Viņiem tas vairs neinteresē, un ļoti daudzi no blogeriem pārvērtušies par reklāmas stabiem - uz sevis ir gatavi uzkarināt jebko, kas viņiem maksā naudu. Un cilvēki sāk atsekot no šādiem blogeriem. Kas būs tālāk - tas ir labs jautājums," spriež Stūre.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti