Spānijā avarējušā vilciena mašīnists nespēj paskaidrot, kā notika katastrofa

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Spānijas ziemeļrietumu reģionā Galisijā pagājušajā nedēļā avarējušā vilciena mašīnists izmeklēšanas tiesnesim sacījis, ka nesaprotot, kā nav paspējis laikā nobremzēt, lai novērstu katastrofu, kurā gāja bojā 79 cilvēki, liecina trešdien publiskots tiesas sēdes ieraksts.

„Es nevaru paskaidrot. Es joprojām nesaprotu,”” mašīnists Fransisko Hosē Garsons-Amo sacījis tiesnesim, atbildot uz jautājumu, kādēļ viņš laikus nesamazināja braukšanas ātrumu, lai izbrauktu straujo līkumu pie Santjago de Kompostelas pilsētas.

Uz atkārtotu jautājumu, kādēļ viņš izraisīja vilciena avāriju, mašīnists atzina, ka „varu godīgi teikt, ka nezinu. Pretējā gadījumā es nebūtu bijis tik neprātīgs, lai nebremzētu” laicīgāk.

Viņa liecība ierakstīta svētdien slēgtā tiesas sēdē, un fragmentus no tās trešdien publicēja Spānijas laikraksts „El Pais”.

Tiesnesis Luiss Alaess pēc sākotnējās liecību uzklausīšanas nolēma uz izmeklēšanas laiku atbrīvot 52 gadus veco Garsonu-Amo pret drošības naudu. Viņam izvirzītas 79 apsūdzības nogalināšanā aiz bezatbildības.

Spānijas dzelzceļa sektora amatpersonas norādījušas, ka posmā, kur notika avārija, sliežu ceļš nav aprīkots ar automātisko bremzēšanas sistēmu gadījumiem, ja mašīnists vilcienu nepieciešamajā brīdī nenobremzē, tādēļ lēmums par bremzēšanu bija atstāts mašīnista ziņā.

Garsons-Amo tiesnesim sacīja, ka ir bremzējis, lai gan tad katastrofa jau bijusi nenovēršama.

Vilciena „melno kastu” datu analīze liecina, ka mirkli pirms katastrofas vilciens brauca ar ātrumu 192 kilometri stundā, bet katastrofas brīdī braucis ar ātrumu 153 kilometri stundā, lai atļautais maksimālais braukšanas ātrums šajā posmā bija 80 kilometri stundā.

Analīzes ziņojums liecina, ka negadījuma brīdī vilciena vadītājs runājis pa darba telefonu ar valsts dzelzceļa kompāniju „Renfe”, kas sniedza viņam instrukcijas par turpmāko maršrutu. „Dažas minūtes pirms vilciens nobrauca no sliedēm, viņš saņēma zvanu uz darba telefonu, lai iegūtu norādījumus par maršrutu, pa kādu viņam jābrauc, lai nokļūtu Ferrolā. No sarunas satura un fona skaņām šķiet, ka vilciena vadītājs skatījies kartē vai papīra dokumentā,” sacīts tiesas paziņojumā.

Tomēr trešdien Garsons-Amo pēc savas iniciatīvas devies uz tiesu un teicis tiesnesim, ka runājis pa telefonu ar vilciena biļešu kontrolieri par to, pie kura perona stacijā labāk piebraukt, un beidzis sarunu tikai dažas sekundes pirms katastrofas. Par to tiesa informēja paziņojumā, kurā nebija minēts, vai kontrolieris negadījumā palicis dzīvs.

„Renfe” informēja, ka mašīnists uzņēmumā strādā jau 30 gadu un viņam ir 13 gadu pieredze kā mašīnistam. Šajā maršrutā viņš bija braucis jau 60 reižu. Vietējie plašsaziņas līdzekļi vēstīja, ka Garsons-Amo, kas bija viens no diviem avarējušā vilciena mašīnistiem, iepriekš internetā lielījies, kā ar vilcienu sasniedz lielu ātrumu.

Jau vēstīts, ka vilciens, kas 24.jūlijā brauca no galvaspilsētas Madrides uz Ferrolas pilsētu Galisijas ziemeļos, ar 218 pasažieriem un četriem apkalpes locekļiem grasījās iebraukt Santjago de Kompostelas stacijā, kad visi tā vagoni nobrauca no sliedēm un četri no tiem vairākkārt apgāzās. Katastrofā gāja bojā 79 cilvēki, bet 178 tika ievainoti. Tā ir lielākā dzelzceļa katastrofa Spānijā kopš 1944.gada.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti