Sīrieši šokolādes kravā Latvijas šoferim izmaksās 30 000 mārciņu vai pat darbu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

30 000 britu mārciņas vai arī liegums iebraukt Lielbritānijā – tāds sods gaidāms šoferim no Latvijas, kura refrižeratorā Kalē ostā atklāja 15 migrantus no Sīrijas.  

Aizturētais šoferis Latvijas Televīzijai skaidroja, ka kļuvis par organizētās noziedzības upuri. Migrantu pārvešana notiekot koordinēti, bandu vadītāji ir labi sagatavoti un no tā nav pasargāts neviens kravas mašīnas vadītājs.

Tikmēr Autotransporta direkcijas vadība nākamnedēļ Briselē neformālas tikšanās laikā plāno vērst Francijas uzmanību uz notikušo.  

15 sīrieši šokolādē, vārda tiešā nozīmē - šādu skatu kravas auto vadītājs no Latvijas ieraudzīja Kalē ostā savas milzu saldētavas vidū. Starp daudzajiem vīriešiem bija arī sievietes un bērni. Šoks bija pamatīgs, bet sekojošās nepatikšanas ir vēl lielākas.

Viņš LTV stāstīja, ka iekrāva kravu vienā no Francijas pilsētām, pēc iekraušanas bija pauze 45 minūtes Francijas maksas ceļa autostāvvietā. 

“Apskatījos palešu kastes, viss bija OK, atslēga neaiztikta,” stāstīja šoferis.

Bet, iebraucot Kalē ostā, pirms kuģa viņu jau gaidīja pārbaudītāji.

Pēdējā apstāšanās notika 150 kilometru pirms ostas. Vadītājs pieļauj, ka tieši tur migranti iekāpuši.

Neoficiāli zināms, ka organizētās bandas zina, kuri auto uz kuru prāmi dodas, jo brauciens saldētavā var beigties arī ar nāvi.  Pratināšanas laikā ar krievu tulka starpniecību nācās pierādīt, ka nelegāļi kravā iekļuva paši, nevis tiek vesti peļņas nolūkos.

Furgona atslēga ir īpaša ierīce, kas savienota ar GPS signālu. Dati neuzrāda nevienu brīdi, kad furgons būtu atvērts pēc preces iekraušanas. Tas ir arī drošības garants pašam šoferim, ja gala punktā ir iztrūkums.

Proti – krava nav vērta vaļā, un to redz arī pasūtītājs. Šoferis neatklāj, kurā uzņēmumā viņš strādā, tā esot neliela Latvijas firma ar dažiem kravas auto.

 “Firma domā, ka autovadītāja atbildība tā ir un principā norobežojas no notikušā,” tikmēr stāsta Autotransporta direkcijas Starptautisko autopārvadājumu daļas vadītāja Indra Gromule.

Refrižeratoru, ar kuru brauca aizturētie sīrieši, uzņēmums ņēmis līzingā un skaidrs, ka auto jāturpina braukt un pelnīt. Tāpat nācās atlīdzināt par sabojāto kravu.

Tikmēr šoferim par katru migrantu jāmaksā 2000 mārciņu sods, kas kopā veido 30 000 mārciņu lielu rēķinu.

Ja autovadītājs nesamaksā sodu, viņš nokļūst britu melnajā sarakstā un viņam iebraukšana valstī tiek liegta.

Ar bēgļiem kravās saskārušies daudzi

Latvijas lielākais autopārvadātājs “Kreiss” arī ar daudz modernākām atslēgām mēģina sargāt savas kravas no migrantiem. 

 “Šoferi ir saskārušies ar to, ka tiek sabojāta krava, jo tur kāds ir bijis, un uzņēmums nes diezgan lielus zaudējumus,” stāsta SIA “Kreiss” Transporta nodaļas vadītājs Edgars Mudrovs.

“Atrasti gan uz izkraušanas, gan šoferi dzird, ka tur kravā kādi 10 cilvēki, nu, tad sauc policiju un tā dzen ārā,” atklāj Mudrovs.

No vairāk nekā 1000 “Kreiss” mašīnu 547 brauc tieši Eiropas maršrutus - uz Angliju ražas laikā ved apelsīnus no Spānijas, Itālijas, preces no Skandināvijas. Tagad šoferiem ir striktas instrukcijas.

“Tiek norādītas bīstamās zonas, kur nedrīkst apstāties,” saka Mudrovs.

“Kreiss” uzskata, ka tas ir Francijas valdības jautājums – kā cīnīties ar migrantiem. Un tāpat domā arī Latvijas Autotransporta direkcijā.

“Tas ir gan ES, gan Francijas jautājums,” saka Gromule.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti