Prasa piemērot sankcijas pret diviem ukraiņu televīzijas kanāliem

Ukrainas Augstākā Rada ir aicinājusi Nacionālās drošības padomi piemērot sankcijas pret divu televīzijas kanālu īpašniekiem. Parlamenta deputāti uzskata, ka televīzijas kanālus kontrolē Krievijai simpatizējoši ukraiņu oligarhi. Sankcijas stāsies spēkā tikai pēc tam, kad parlaments būs izskatījis arī divas opozīcijas prasības sankciju piemērošanu atcelt. 

Pagājušajā nedēļā Ukrainas Augstākās Radas mājaslapā ievietotā iniciatīva par televīzijas kanālu "112 Ukraina" un „NewsOne” pretukrainiskās darbības izbeigšanu ļoti īsā laikā savāca vairāk nekā 25 tūkstošus balsu. Tas nozīmēja, ka šī iniciatīva ir tālāk jāizskata arī parlamentam.

Prasa piemērot sankcijas pret diviem ukraiņu televīzijas kanāliemUģis Lībietis

    Ukrainas parlamenta deputāti šajā nedēļā nāca klajā ar iniciatīvu Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomei ieviest sankcijas pret divu televīzijas kanālu – 112 Ukraina un "NewsOne" īpašniekiem. Kopumā tika ierosināts ieviest sankcijas pret 7 uzņēmumiem, kuriem pieder šie televīzijas kanāli.

    Likumprojekta autori uzskata, ka šos medijus kontrolē ukraiņu oligarhi, turklāt tādi, kuri lobē Krievijas Federācijas intereses Ukrainas teritorijā.

    Tiek norādīts, ka ar minētajiem masu saziņas līdzekļiem tiek izplatīta destruktīva propagandas informācija gan pret Ukrainas valsti, gan tās iedzīvotājiem, tiek manipulēti fakti, paustas puspatiesības un izteikti aicinājumi izlīgt ar Krievijas Federāciju.

    Šī gada aprīlī 99% no televīzijas kanāla „112 Ukraina” akcijām pārgāja šveiciešu uzņēmuma „Plirofories AG” īpašumā. Ukraiņu mediji noskaidrojuši, ka jaunie īpašnieki ir pietuvināti bijušajam Ukrainas prezidenta administrācijas vadītājam Viktoram Medvedčukam, kurš savukārt ir Krievijas prezidenta Vladimira Putina radinieks un arī prokrieviskās pozīcijas atbalstītājs. Arī otra minētā kanāla „NewsOne” vadība pārgājusi bijušā Ukrainas prezidenta Viktora Janukoviča prezidenta administrācijas vadītāja vietnieka Andreja Portnova rokās. Kopš septembra sākuma tieši viņš vada kanāla informatīvo politiku.

    Ceturtdien notikušajā balsojumā kopumā 229 deputāti nobalsoja par kanālu aktīvu bloķēšanu, viņu licenču anulēšanu, kā arī ierobežojumiem viņiem turpmāk sniegt telekomunikāciju pakalpojumus. Pret šādiem ierosinājumiem balsoja visi „Opozīcijas bloka” deputāti, kā arī vairāki ārpus frakcijām esošie deputāti. Turklāt jau piektdien parlamentā tika reģistrēti jau divi opozīcijas iesniegti likumprojekti par plānoto sankciju atcelšanu.

    Kā paziņojis Ukrainas Augstākās Radas spīkers Andrejs Porubijs, rīkojumu par sankciju piemērošanu ar televīzijas skandāliem saistītajām juridiskajām personām būs iespējams parakstīt tikai pēc tam, kad parlamentā būs izskatītas un noraidītas abas pretprasības. Tas, visticamāk, notiks jau nākamajā nedēļā. Porubijs gan paudis pārliecību, ka opozīcijas prasības tiks noraidītas, ka arī Nacionālās drošības un aizsardzības padome ar savu lēmumu nekavēsies un sankcijas varēs stāties spēkā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Pasaulē
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti