Pēc vairāku gadu pārrunām ES un «Google» varētu panākt mierizlīgumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Interneta milzis „Google” un Eiropas Komisija ir ceļā, lai panāktu mierizlīgumu vairāku gadu strīdā. Eiropas Komisija uzskata, ka „Google” meklētājā nepietiekami parādās informācija no „Google” konkurentiem. Un tas, ko mēs vispirms ieraugam, meklējot vienu vai otru preci vai pakalpojumu, patiesībā ir uzņēmumi, kas samaksājuši „Google” par reklāmu. Turpmāk tam būtu jāmainās. Tomēr daudziem šķiet, ka ar Eiropas Komisijas panākto rezultātu nepietiek.

Ja mums ir nepieciešams kaut ko atrast internetā, mēs bieži vien ierakstam šo vārdu vai frāzi tieši „Google” meklētājā. Šī kompānija, neapšaubāmi, dominē starp pārējiem interneta meklētājiem un nekautrējas savu pozīciju izmantot. Tas nozīmē, ka visbiežāk, tiek meklēta kāda prece vai pakalpojums, vai pat kafejnīcas adrese, vispirms lietotājs ierauga tos uzņēmumus, kas „Google” ir samaksājuši par savu reklāmu. Savukārt konkurentu piedāvājumi gandrīz neparādās.

Eiropas Komisija uzskata, ka šādi „Google” ļaunprātīgi izmanto savu dominējošo stāvokli tirgū. Tādēļ vairākus gadus notika pārrunas, un divi iepriekšējie „Google” piedāvājumi tika noraidīti.

Bet šoreiz konkurences komisārs Hoakins Almunja ar panākto ir apmierināts: „Mēs esam spējuši panākt tālejošus panākumus sarunās ar „Google”. Šiem sarunu rezultātiem ir skaidrs potenciāls atjaunot vienlīdzīgus spēles nosacījumus nozīmīgajā interneta meklēšanas un reklāmas tirgū. Neviena cita konkurences iestāde visā pasaulē nav spējusi ko tādu panākt. Atcerēsimies, ka arī ASV Federālā tirdzniecības komisija pētīja šos jautājumus. Lai gan tur ir cita tirgus situācija, viņi nepieprasīja no „Google” tik tālejošu rīcību.”

Vienošanās būtība ir salīdzinoši vienkārša: panākt, ka līdzās saviem pakalpojumiem „Google” uzrāda arī konkurentu piedāvājumus. Turklāt uz līdzīgiem nosacījumiem. „Piedāvātās alternatīvas būs pievilcīgas. Piemērām, ja „Google” izmanto fotogrāfiju, lai reklamētu savus pakalpojumus, kas ir būtisks elements, lai pievilinātu patērētājus, tad konkurentu piedāvājumam arī būs jābūt ar fotogrāfiju. Eksperimenti rāda, ka fotogrāfijas spēlē ļoti būtisku lomu patērētāju uzmanības piesaistīšanā. Un šis princips darbosies arī nākotnē. Ja rīt „Google” izdomās rādīt video, lai reklamētu savus pakalpojumus, tad arī konkurentu pakalpojumiem būs jābūt ar video,” skaidro Almunja.

Lai gan komisārs Almunja skaidroja žurnālistiem savu pozīciju gandrīz stundu, daudzi tā arī nav spējuši saprast, kādēļ viņš apmierināts ar šo „Google” piedāvājumu. Skeptiķi, kā Deivids Vuds no organizācijas ar nosaukumu „Konkurētspējīgas interneta tirdzniecības iniciatīva”, ir pārliecināti, ka „Google” tik un tā redzamākajā vietā piedāvās savus pakalpojumus.

„Pierādījumi rāda, ka iepriekšējās reizēs „Google” piedāvāto izmaiņu ietekme bija minimāla. Un tas, kā Google plānoja izkārtot meklēšanas rezultātus, dotu viņu sniegtajiem pakalpojumiem milzīgu priekšrocību, salīdzinājumā ar konkurentiem. No tā, ko Komisija ir līdz šim parādījusi, neizskatās, ka arī šoreiz viņi ir spējuši panākt pietiekami daudz, lai mainītu milzīgu disproporciju tirgū par labu „Google”. Bet mums tas ir jāizpēta. Un es ceru, ka Komija ņems vērā arī, ja rezultāti parādīs, ka nekas būtiski nav mainījies,” pauda Vuds.

Tomēr pagaidām izskatās, ka Komisija negrasās testēt jauno „Google” piedāvājumu praksē un tiecās tam piekrist. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti