163 kilometrus garā lielceļa būvniecībai Melnkalne 2014. gadā aizņēmās gandrīz 1 miljardu dolāru no Ķīnas Eksporta un importa bankas, lai finansētu pirmo posmu šosejai, kas savienotu ostas pilsētu Bāru ar kaimiņos esošo Serbiju. Ķīna savulaik to slavēja kā nozīmīgu darījumu savas „Viena josta, viens ceļš” iniciatīvā. Tomēr rezultātā Melnakalne iekūlusies parādos, kas veido vairāk nekā vienu trešdaļu no valdības gada budžeta, un būvniecības gals joprojām nav saredzams.
Melnkalnes premjerministrs Dritans Abazovičs paziņojis, ka šovasar tiks atklāts pirmais 41 kilometru garais lielceļa posms. Taču stāsts par strīdīgo šoseju nebūt nav beidzies, jo atlikušie 122 kilometri joprojām nav izbūvēti. Šobrīd sākotnējais ceļa posms beidzas lielas, mežainas teritorijas vidū, un pašlaik nav pieejami līdzekļi atlikušās daļas būvniecības turpināšanai. Tas ir novedis pie pieaugošām vietējo aktīvistu un starptautisko donoru aizdomām un spekulācijām par Pekinas mērķiem Melnkalnē un Balkānos, kā arī par iepriekšējās valdības motīviem, kas pirmo reizi deva zaļo gaismu lielceļa būvniecībai.