Katoļu baznīcas katehisms ticīgajiem ir svarīgs ceļvedis baznīcas mācības, sniedzot izklāstu tās nostājās ticības un morāles jautājumos.
Ceturtdien Vatikāns paziņoja, ka ir mainījis doktrīnu attiecībā uz nāvessodu, šādu soda mēru pasludinot par nepieņemamu. Līdz šīm katehismā bija teiks, ka „ir pieļaujama nāvessoda piespriešana, ja tas ir vienīgais iespējamais ceļš, kā sekmīgi nosargāt cilvēku dzīvības no netaisnīga agresora. Taču, ja ir iespējams aizsargāt no agresora cilvēku dzīvības un drošību bez asins izliešanas, tad amatpersonām jālieto šādi līdzekļi.”
Jaunajā versijā teikts, ka „Baznīca māca, ka evaņģēlija gaismā nāvessods ir nepieņemams, jo tas ir uzbrukums personas neaizskaramībai un cieņai”. Piebilsts, ka „arvien vairāk tiek atskārsts, ka personas cieņa nav zaudēta pat pēc ļoti smagu noziegumu pastrādāšanas.”
Katoļu baznīcas iebildumi pret nāvessodu pēdējo desmitgažu laikā kļuvuši arvien stingrāki, tomēr šis soda mērs kā nepieņemams atzīts tikai tagad. Pāvests Francisks iepriekš vairākkārt nācis klajā ar paziņojumiem pret nāvessodu. Tostarp Savienotajās Valstīs uzrunā Kongresā vizītes laikā 2015.gadā, kur nāvessods joprojām ir izplatīts soda mērs un kur dzīvo arī daudz katoļticīgo. Pērn pāvests Francisks teica, ka nāvessods ir viena no tām lietām, attiecībā uz kurām Katoļu baznīcas nostāja nav statiska un var mainīties, ņemot vērā mūsdienu problēmjautājumus.
Vatikāns arī paziņoja, ka Baznīca „apņēmīgi strādās”, lai nāvessoda atcelšanu panāktu visā pasaulē. Statistika liecina, ka no šī soda mēra atteikušās vismaz divas trešdaļas pasaules valstu, tostarp lielākā daļu valstu, kuru iedzīvotāji pārsvarā ir katoļi.
Svētā Krēsla lēmumu nāvessodu atzīt par nepieņemamu atzinīgi novērtēja starptautiskā cilvēktiesību organizācija ''Amnesty International'', izmaiņas baznīcas doktrīnā nosaucot par „svarīgu soli uz priekšu”. Cilvēktiesību aktīvisti norādīja, ka baznīca arī iepriekš ir paudusi savu nepatiku pret nāvessodu, taču „ar vārdiem, kas neizslēdza neskaidrības” par tās nostāju.