Parīzes Disnejlendai pārmet negodīgumu pret ārvalstu apmeklētājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Eiropas Komisija (EK) ir sākusi izmeklēšanu par Parīzes Disnejlendas cenu politiku. Tā ir ierosināta, jo esot saņemtas daudzas sūdzības, ka dažādu valstu iedzīvotājiem par vienu un to pašu pakalpojumu ir jāmaksā ļoti atšķirīga cena.

Parīzes Disnejlendas vadība noraida jebkādus pārmetumus par klientu diskrimināciju pēc viņu mītnes valsts un saka, ka atlaides tiekot piedāvātas visās valstīs, bet dažādos laikos.

Parīzes Disnejlenda ir populārākais atrakciju parks Eiropā. Aptuveni 15,5 miljoni apmeklētāju tur pabija 2013. gadā. Tas ierindo šo parku uzreiz aiz Kalifornijas Disnejlendas, kas ir populārākais starp visiem Disneja atrakciju parkiem pasaulē.

Dodoties uz Disnejlendu, ģimenes bieži vien pērk ne tikai ieejas biļetes, bet arī paliek parka teritorijā esošajā viesnīcā un turpat arī ietur maltītes. Tādēļ bieži vien cilvēki nevis pasūta to visu atsevišķi, bet gan Disnejlendas mājaslapā izvēlās iegādāties komplekso piedāvājumu, kas ietver gan ieejas biļetes, gan viesnīcu, gan citus labumus.

Tomēr vairāki klienti ir pauduši neapmierinātību, ka viņiem nav pieejamas tādas pašas atlaides, kā, piemēram, francūžiem un beļģiem. Tādēļ par to pašu ceļojumu var nākties maksāt gandrīz divas reizes vairāk.  

Līdz ar to EK ir uzdevusi Francijas varas iestādēm sākt izmeklēšanu par Parīzes Disnejlendas cenu politiku, trešdien sacīja komisijas pārstāve Lusija Kodē. "Es varu apstiprināt, ka gan EK, gan Eiropas Patērētāju informēšanas centrs ir saņēmuši sūdzības no patērētājiem par Parīzes Disnejlendu. Pašreiz mēs tās rūpīgi izskatām, lai saprastu visu pušu, tostarp arī Disnejlendas argumentus. Un man jāsaka, ka, diemžēl, ir saņemts ļoti liels sūdzību skaits," sacīja Kodē.

Sākotnējie secinājumi liecina, ka britu apmeklētājiem nākas maksāt aptuveni 15% vairāk par ieejas biļetēm nekā francūžiem. Tāpat Francijas iedzīvotājiem ir pieejamas arī dažādas citas atlaides un pastāvīgo klientu piedāvājumi, ko nevar iegādāties citās valstīs dzīvojošie.

Turklāt, kamēr francūži par atsevišķām pakalpojumu pakām var maksāt 1300 eiro, vāciešiem tie paši pakalpojumi izmaksās gandrīz 2500 eiro, raksta izdevums "Financial Times".

Ja vācietis mēģinās iegādāties franču vai beļģu mājaslapā tur izsludināto īpašo piedāvājumu, tad beigās viņš tiks pāradresēts uz vācu mājaslapu, kur būs jau dārgākas cenas. "Dažādi uzņēmumi prasa dažādas cenas par saviem pakalpojumiem. Tas nav pretlikumīgi," skaidro Kodē. "Tomēr uzņēmumiem ir jāspēj nodrošināt caurskatāmību, lai klienti varētu saprast, kā veidojas konkrētā cena. Patērētājiem ir jābūt iespējai piekļūt alternatīviem piedāvājumiem, citām mājaslapām pārējās valstīs. Problēma nav tik daudz cenu atšķirībā, cik tajā, ka patērētājiem tiek liegta iespēja izmantot piedāvājumus citās valstīs," norāda Kodē.

Parīzes Disnejlenda noraida jebkādus pārmetumus par klientu diskrimināciju pēc mītnes zemes. Īpašie piedāvājumi esot pieejami visās valstīs, tikai atšķirīgos laikos. Tas esot skaidrojams ar to, ka cilvēki plāno un dodas atvaļinājumos dažādos laikos. Turklāt, ja itāļiem vai spāņiem piedāvājumā ir iekļauti ceļa izdevumi, tad francūžiem, kuri pārsvarā brauc ar savu mašīnu, tāda pati atlaide tiekot piemērota viesnīcai un ieejas biļetei, apgalvo Parīzes Disnejlendas viceprezidents Žulians Kaufmans.

Šī nebūt nav pirmā Briseles izmeklēšana par atšķirīgu cenu piemērošanu dažādu valstu klientiem. Pēc līdzīga gadījuma starptautiskās automašīnu nomas kompānijas pārtrauca klientu pāradresāciju uz viņu mītnes zemes mājaslapu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti