Sadaļas Sadaļas

Parīze turpina cīņu pret auto, ātruma ierobežojums gandrīz visās ielās būs 30 km/h

Francijas galvaspilsētas Parīzes pašvaldība augusta beigās plāno paplašināt atļautā braukšanas ātruma ierobežojumus, lai gandrīz visās ielās maksimālais braukšanas ātrums nepārsniegtu 30 km/h. Tas tiek darīts, lai uzlabotu gājēju un velobraucēju drošību, kā arī samazinātu automašīnu radīto trokšņa piesārņojumu.

Parīzes pašvaldības vadītāja Anna Idalgo jau kopš nākšanas pie varas ir izvērsusi mērķtiecīgu kampaņu, lai pēc iespējas atbrīvotu Parīzes ielas no privātā autotransporta.

2024. gadā Parīze uzņems vasaras olimpiskās spēles, un līdz tam laikam plānots pilnībā ieviest dīzeļauto aizliegumu, bet līdz 2030. gadam no Parīzes ielām būs jāpazūd visiem auto ar iekšdedzes dzinēju.

30 km/h ātruma ierobežojums jau ir spēkā aptuveni 60% pilsētas teritorijas, bet no 30. augusta tas attieksies gandrīz uz visām pilsētas ielām. Vienīgais izņēmums būs loka maģistrāle apkārt pilsētai, kur saglabāsies limits 70 km/h, kā arī dažas satiksmes artērijas, kur maksimālais ātrums būs 50 km/h.

Lielākajā daļā Parīzes atļautais ātrums būs 30 km/h

Parīzes mēra vietnieks, “zaļo” politiķis Davids Belijārs uzsver, ka ierobežojumu galvenais mērķis ir panākt, lai Parīzes ielas būtu drošākas mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem: gājējiem, riteņbraucējiem, bērniem un senioriem.

Amatpersonas norāda, ka pie ātruma 30 km/h nāvējošas sadursmes risks ir deviņas reizes mazāks nekā pie ātruma 50 km/h.

Pērn veiktā sabiedriskās domas aptauja rāda, ka 59% parīziešu atbalsta maksimālā ātruma samazināšanu līdz 30 km/h, ja atsevišķās satiksmes artērijās tas paliek 50 km/h.

Pašvaldība norāda, ka sastrēgumu dēļ vidējais braukšanas ātrums Parīzes centrā ir tikai 11,6 km/h, bet uz loka maģistrāles tas ir 30,9 km/h.

Idalgo arīdzan apņēmusies ievērojami samazināt automašīnu stāvvietu skaitu; tās plānots pārveidot par veloceliņiem un atpūtas zonām. Pašvaldības plāns paredz aizvākt ap 60 000 no 140 000 stāvvietu.

No nākamā gada par stāvvietu nāksies maksāt arī motociklu un motorolleru īpašniekiem, kas līdz šim varēja bez maksas novietot savu braucamo ielas malā.

Pašvaldības īstenotās politikas pretinieki žēlojas, ka sabiedriskais transports Parīzē vēl nav tik labi attīstīts, lai visi iedzīvotāji varētu iztikt bez privātā auto.

Līdzīgus ierobežojumus arvien biežāk ievieš arī citas Eiropas pilsētas, piemēram, arī Šveices pilsēta Vintertūra šonedēļ paziņoja, ka plāno pakāpeniski pāriet uz maksimālo ātrumu 30 km/h.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt