Vana kompānija "Beijing Interoceanic Canal Investment Management Co." ir ieguvus tiesības izrakt ūdensceļu, kas būs Panamas kanāla sāncensis un pabeigšanas gadījumā kļūs ārkārtīgi nozīmīgs pasaules tirdzniecībā.Nikaragvas parlaments 2013.gada jūnijā apstiprināja koncesijas līgumu uz 50 gadiem ar Honkongā bāzēto grupu "HKND Group", kas pieder Vanam. Nikaragvas valdībai būs kanāla mazākuma akcijas un tā gūs peļņu no kanāla darbības."Nikaragvas valdība un "HKND Group" ir priecīga apstiprināt, ka kanāla būvniecības darbi sāksies, kā plānots, 2014.gada decembrī," lasāms kopīgajā paziņojumā.
Kanāla administrācijas vadītājs Manuels Koronels-Kautss publicētā paziņojumā atzina, ka visi pētījumi, kas nepieciešami kanāla būvdarbu sākšanai, tiek veikti savlaicīgi, lai gan iepriekš laikrakstam "La Prensa" viņš bija paziņojis, ka būvdarbi sāksies 2015.gadā - gadu vēlāk, nekā tika plānots, jo vēl nepieciešams veikt tehniski ekonomisko pamatojumu un izvēlēties maršrutu.
Plānots, ka jaunais ap 300 kilometru garais ūdens ceļš savienos Karību jūru ar Klusi okeānu caur Nikaragvas ezeru, kas ir lielākais Centrālamerikas saldūdens ezers. Nikaragvas līderi par šādu kanālu ir sapņojuši vairāk nekā gadsimtu.
Tas ir lielākais Ortegas valdības infrastruktūras projekts, un tam būtu milzīga stratēģiskā vērtība, kas varētu pārtraukt tirdzniecību pa Panamas kanālu.
Jaunajam kanālam ir ierosināti vairāki maršruti, kas visi ir trīsreiz garāki par Panamas kanālu, kurš pēc desmit gadus ilgušiem būvdarbiem tika pabeigts 1914.gadā. Pašlaik notiek Panamas kanāla paplašināšanas darbi, tomēr tie kavējas.
Jaunās slūžas ļaus pa 80 kilometrus garo kanālu, kas apkalpo 5% no pasaules jūras tirdzniecības apmēra, pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā pārvietoties var kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri.
Spānijas vadītais konsorcijs ir draudējis apturēt plašo 5,3 miljardus ASV dolāru (3,9 miljardus eiro) vērto Panamas kanāla paplašināšanas projektu saistībā ar strīdu par izmaksu pārsniegumu.