Nikaragvā starp Atlantijas un Kluso okeānu būvēs kanālu

Nikaragvas prezidents Daniels Ortega un Ķīnas magnāts Vans Dzjins sestdien paziņoja, ka 40 miljardus ASV dolāru (29,4 miljardus eiro) vērto kanālu Nikaragvā , kas savienos Atlantijas un Kluso okeānu, izbūves darbus plānots sākt šā gada decembrī.

Vana kompānija "Beijing Interoceanic Canal Investment Management Co." ir ieguvus tiesības izrakt ūdensceļu, kas būs Panamas kanāla sāncensis un pabeigšanas gadījumā kļūs ārkārtīgi nozīmīgs pasaules tirdzniecībā.Nikaragvas  parlaments 2013.gada jūnijā apstiprināja koncesijas līgumu uz 50 gadiem ar Honkongā bāzēto grupu "HKND Group", kas pieder Vanam. Nikaragvas valdībai būs kanāla  mazākuma akcijas un tā gūs peļņu no kanāla darbības."Nikaragvas valdība un "HKND Group" ir priecīga apstiprināt, ka kanāla būvniecības darbi sāksies, kā plānots, 2014.gada decembrī," lasāms kopīgajā paziņojumā.

Kanāla administrācijas vadītājs Manuels Koronels-Kautss publicētā paziņojumā atzina, ka visi pētījumi, kas nepieciešami kanāla būvdarbu sākšanai, tiek veikti savlaicīgi, lai gan iepriekš  laikrakstam "La Prensa" viņš bija paziņojis, ka būvdarbi sāksies 2015.gadā - gadu vēlāk, nekā tika plānots, jo vēl nepieciešams veikt tehniski ekonomisko pamatojumu un izvēlēties maršrutu. 

Plānots, ka jaunais ap 300 kilometru garais ūdens ceļš savienos Karību jūru ar Klusi okeānu caur  Nikaragvas ezeru, kas ir lielākais Centrālamerikas saldūdens ezers. Nikaragvas līderi par šādu kanālu  ir sapņojuši vairāk nekā gadsimtu.

Tas ir lielākais Ortegas valdības infrastruktūras projekts, un tam būtu milzīga stratēģiskā vērtība, kas varētu pārtraukt tirdzniecību pa Panamas kanālu.

Jaunajam kanālam  ir ierosināti vairāki maršruti, kas visi ir trīsreiz garāki par Panamas kanālu, kurš pēc desmit gadus ilgušiem būvdarbiem tika pabeigts 1914.gadā. Pašlaik notiek Panamas kanāla paplašināšanas darbi, tomēr tie kavējas.

Jaunās slūžas ļaus pa 80 kilometrus garo kanālu, kas apkalpo 5% no pasaules jūras tirdzniecības apmēra, pārvietoties kuģiem ar 12 tūkstošu konteineru pārvadāšanu jaudu. Pašlaik kanālā  pārvietoties var kuģi ar maksimālo vestspēju 5000 konteineri.

Spānijas vadītais konsorcijs ir draudējis apturēt plašo 5,3 miljardus ASV dolāru (3,9 miljardus eiro) vērto Panamas kanāla paplašināšanas  projektu saistībā ar strīdu par izmaksu pārsniegumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti