Lietuva aizliedz «RT» programmu retranslāciju

Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) sekojusi Latvijas paraugam un aizliegusi Lietuvā translēt Krievijas valsts kontrolētās mediju grupas "RT" ("Russia Today") programmas, ņemot vērā, ka "RT" kontrolē Kremļa propagandists Dmitrijs Kiseļevs, kas iekļauts Eiropas Savienības (ES) sankcijām pakļauto fizisko personu sarakstā.

"Lietuvas Radio un televīzijas komisija, ņemot vērā Ārlietu ministrijas ieteikumu, nolēmusi apturēt piecu "RT" programmu retranslāciju Lietuvas Republikas teritorijā," ziņu aģentūrai BNS trešdien sacījis LRTK priekšsēdētājs Mants Martišus.

Pēc viņa teiktā, šis lēmums stāsies spēkā no ceturtdienas, kad tiks publiskots internetā.

Martišus arī norādījis, ka "RT" pārstāvji komisijas sēdē nav piedalījušies, jo lēmums apturēt programmu retranslēšanu nav saistīts ar pārkāpumiem, bet ar sankcijām pret Kiseļevu.

"Programmas tiek apturētas nevis pārkāpumu dēļ, bet tādēļ, ka ES sankciju sarakstā iekļauta persona, kas saistīta ar šīm televīzijas programmām. Tas ir Kiseļeva kungs, viņš nedrīkst gūt labumu, tādēļ programmu retranslācija tiek apturēta. Tas jau izdarīts Latvijā, tagad arī Lietuvā," skaidrojis komisijas vadītājs.

Kā atzinis Martišus, viņš nešaubās, ka lēmums tiks pārsūdzēts.

Saskaņā ar LRTK informāciju Lietuvā tiek rādīti pieci RT grupas kanāli: "RT" un tā versija "RT HD", "RT Spanish" ,"RT Documentary" un "RT Documentary HD", ko retranslē uzņēmumi "Balticum", "Consilium Optimum" un "Penki kontinentai", kā arī interneta televīzija "megogo.net". Programmu īpašniece ir aģentūra "Rossija segodņa", kuras ģenerāldirektors ir Kiseļevs.

KONTEKSTS: 

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, ievērojot Eiropas Savienības Padomes noteiktās sankcijas, nolēmusi aizliegt Latvijā izplatīt septiņas "RT" ("Russia Today") grupas programmas, kas Latvijas drošības iestāžu vērtējumā ir ietekmīgākie Krievijas propagandas kanāli Rietumos.

Latvijā aizliegts izplatīt "RT", "RT HD", "RT Arabic", "RT Spanish", "RT Documentary HD",  "RT Documentary", "RT TV", jo programmas atrodas Eiropas Savienības noteikto sankciju par Ukrainas teritoriālās integritātes, suverenitātes un neatkarības graušanu pakļautas personas – Dmitrija Kiseļeva – faktiskā kontrolē, valdījumā un vienpersoniskā pārziņā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti